PACTE DE CONDICIONS DE TREBALL DEL PERSONAL FUNCIONARI

PACTE DE CONDICIONS DE TREBALL DEL PERSONAL FUNCIONARI DE
L’AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE VILATORRADA

CAPITOL I
Disposicions generals
Article 1
Àmbit personal
El present Acord afecta a les persones funcionàries de l’Ajuntament de Sant Joan de
Vilatorrada integrades en la seva plantilla, així com a les persones funcionàries dels cossos
nacionals que hi presten serveis.
En queden excloses:
a) El personal eventual designat per ocupar càrrecs de confiança o assessorament
especial.
b) Les persones treballadores al servei de societats municipals, organismes autònoms,
fundacions i òrgans de gestió diferenciada existents o que es puguin constituir.
Article 2
Àmbit temporal
La vigència d’aquest Acord serà des del dia 1 de gener de 2008 a 31 de desembre de 2009.
Aquest Acord quedarà prorrogat tàcitament per període dos anys, excepte que fos objecte
de denúncia per a la seva revisió, cosa que haurà de formular la representació que la
proposi amb un mínim de 3 mesos d’anticipació a la data de venciment inicial o de qualsevol
de les seves pròrrogues.
Tot i que aquest Acord es denunciï, fins el moment en què se n’aprovi un altre, continuaran
en vigor les clàusules contingudes en aquest acord.
Durant el període transitori, els dubtes i qüestions que sorgeixin de l’aplicació d’aquest
Acord prorrogat, es resoldran en el sí de la Comissió paritària de seguiment prevista a
l’article 3.
Article 3
Comissió de Seguiment
Correspondrà a aquesta Comissió l’exercici de les funcions d’interpretació, seguiment i
vigilància del desenvolupament d’aquest Acord, així com la conciliació en els conflictes o discrepàncies que puguin sorgir en el decurs de la seva aplicació.
Aquesta Comissió, que serà paritària, estarà formada per un màxim de 2 membres de la representació del personal i de les persones que designi la Corporació, en igual nombre.
Ambdues parts podran assistir acompanyats d’assessors.
La Comissió de seguiment es reunirà en sessió ordinària un cop cada 4 mesos i, en sessió extraordinària, en qualsevol altra ocasió a les 72 hores que una part ho demani a l’altra per escrit en què haurà de constar l’ordre del dia proposat per a la reunió. Excepcionalment,
aquest termini de preavís podrà ser menor quan es demani justificadament.
Article 4
Norma supletòria
Per a tot el que no es preveu ni es regula en aquest Acord, s’aplicaran les disposicions
vigents en cada moment.
En cas de desacord en el si de la comissió de seguiment, ambdues parts podran plantejar la discrepància davant el Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), mitjançant els procediments que aquest té establerts.

CAPITOL II
Organització i condicions de treball
Article 5
Modalitats d’accés a la funció pública i participació de la Representació de
Personal
L’accés a la plantilla de personal de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada es realitzarà
mitjançant les proves i procediments assenyalats a la normativa legal que la regula, i la seva
materialització es programa amb l’oferta pública anual d’ocupació, que conté les places vacants
a proveir.
L’Ajuntament, tal com està establert legalment, complirà amb la reserva de places, dintre
de l’oferta pública anual d’ocupació, per a ser cobertes per persones amb discapacitat.
Els membres de la Representació de Personal participaran en la confecció de les bases de
les convocatòries de proves d’accés. Aquesta participació es concretarà en la forma
següent:
- Un cop redactades les bases i de forma prèvia a la seva aprovació, se’n farà
lliurament a la Representació de Personal per tal que, si les persones que en formen
part ho estimen convenient, puguin presentar les al·legacions oportunes en el termini
de 2 dies hàbils.
- El/la president/a de la Representació de Personal serà puntualment informat/ada de
la composició nominal dels tribunals de les proves d’accés, les bases de les
convocatòries, lloc, data i hora de la celebració dels exercicis.
Es reconeix a les centrals sindicals representatives la facultat, prèvia petició per escrit,
d’obtenir de Secretaria la informació complementària relativa a les incidències esdevingudes
en la realització de les proves que signifiquin aclariment de dades, respectant els drets de
les persones opositores i obligant-se a la reserva sobre la informació obtinguda.
Article 6
Discussió pressupostària i oferta d’ocupació anual
La Representació de Personal rebrà els criteris en base als quals es confeccionarà el projecte
de pressupost del Capítol I, amb el temps prudencial necessari per tal de poder formular
esmenes en tot allò que afecti a les condicions de treball del personal de la Corporació,
perquè puguin ser tingudes en compte abans de l’aprovació del pressupost de la Corporació.
La plantilla serà la que en cada moment sigui adequada per al bon funcionament dels
serveis públics que hagi d’atendre la Corporació, sense perjudici de la creació d’oportunitats
per a la promoció interna.
En els processos de cobertura de vacants, la Corporació promourà, de manera preferent,
mesures que intensifiquin les accions de promoció interna dels/de les seus/seves
funcionaris/es.
Article 7
Definició, creació, modificació i supressió de llocs o categories de treball i de
funcions
La relació de llocs de treball de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada, establirà per a
cada lloc de treball tipus, les especificacions següents:
a) La denominació i el seu enquadrament orgànic.
b) Les característiques essencials del lloc, incloent les funcions atribuïdes (manual de
funcions).
c) Els requisits exigits per ocupar-lo.
d) La forma de provisió.
e) Les característiques retributives.
f) El nivell de classificació.
L'esmentada relació de llocs de treball, serà objecte de revisió i actualització periòdiques en
els supòsits de creació, modificació i/o supressió de llocs de treball d’acord amb la
normativa vigent.
La Corporació facilitarà, en el moment de la seva adscripció a les persones que s'integrin a
la plantilla i a totes les persones treballadores que ho sol·licitin, la definició corresponent al
seu lloc de treball i les seves funcions específiques. La resposta a aquestes sol·licituds es
donarà en un temps màxim d’1 mes des de la data de la seva recepció en el Registre
General de la Corporació.
Article 8
Avís de baixa voluntària
El personal que vulgui causar baixa voluntària a l’Ajuntament ho haurà de comunicar per
escrit presentat al Registre General amb 15 dies d’antelació a la data de la baixa.
Article 9
Tipus de jornades i dedicacions
Les tipologies de jornades contingudes en les normes d'aplicació de la Relació de
Llocs de Treball, seran les següents:
9.1. Jornada ordinària
a. La jornada màxima per a tot el personal serà de 37,50 hores setmanals, llevat el de
la policia local que serà de 40 hores setmanals.
b. El còmput anyal d’hores a treballar durant els anys 2008 i 2009 serà de 1.627 hores
i 30 minuts, llevat el de la policia local que serà de 1.757 hores i 30 minuts per l’any
2008 i 1.742 hores i 30 minuts l’any 2009
c. S’ajustarà anualment el calendari laboral a les necessitats de cada lloc de treball dins
aquest màxim d’hores.
d. Podran existir, excepcionalment i per acord de la Junta de Govern Local, jornades
reduïdes o ampliades, per a serveis i llocs de treball específics. Igualment la Junta de
Govern Local podrà establir modificacions en els horaris de determinats llocs de treball
per necessitats del Servei, les quals seran notificades al representant del
funcionariat.
e. L'Ajuntament es compromet a adoptar els mecanismes adients per tal de fer
extensiva aquesta jornada al major nombre de llocs de treball.
f. La Junta de Govern Local aprovarà els calendaris anuals de cada centre de treball
durant l'últim trimestre de l’any.
9.2. Flexibilitat horària
S’estableix per al personal que ocupi llocs de treball que ho permetin, una flexibilitat horària
d’entrada i sortida de 15 minuts posteriors, que hauran de ser recuperats dins la mateixa
setmana que s’utilitzin.
En funció de les necessitats del servei, es podran atorgar jornades amb característiques
concretes i diferenciades, pels períodes que s’estableixin, les quals constituiran excepcions a
la norma general prevista.
9.3. Jornades especials
No podran haver-hi més de set dies consecutius de treball, i hi haurà d’haver, com a mínim,
un dia i mig consecutiu de festa així com un descans de 12 hores continuades entre
jornades, llevat de casos molt excepcionals que hagin estat acordats amb els/les
representants dels/de les treballadors/es.
La relació de llocs de treball vigent en cada moment inclourà la tipologia de jornada
assignada a cadascun dels llocs que es defineixen.
Article 10
Descans dins de la jornada laboral
El personal que realitzi una jornada continuada de més de 5 hores diàries, gaudirà d’una
pausa de 30 minuts diaris computables com a treball efectiu. Aquesta interrupció no podrà
afectar al normal funcionament del servei. Cada servei podrà distribuir la pausa, de forma
que més del 50 per 100 del personal adscrit a la mateixa unitat no estigui absent alhora.
S’establiran 4 pauses de 10 minuts al llarg de la jornada laboral per als llocs de treball que
requereixin la constant dedicació del seu personal a pantalles i terminals d’ordinador.
Correspondrà al Servei de Prevenció Laboral de l’Ajuntament la determinació d’aquests llocs
de treball.
De manera excepcional, podran concedir-se pauses en el treball, amb una durada màxima
de dues hores de la jornada, per atendre qüestions de caràcter personal que no puguin ser
realitzades fora de la jornada, acreditada amb un comunicat intern d’incidències. Aquestes
pauses hauran de recuperar-se dins dels cinc dies feiners següents.
Quan es tracti de llocs de treball que requereixin presència continuada, s’arbitraran els
mecanismes organitzatius adients per possibilitar l’ús del dret a la pausa.
La jornada diària s’interromprà forçosament, com a mínim, una hora al dia en aquell
personal que realitzi la seva dedicació en horari partit de matí i tarda.
Article 11
Treballs extraordinaris
Són aquells treballs que, excepcionalment, motivats per les necessitats del servei i a
instància de les respectives persones responsables, es fan a més a més de la jornada
habitual del/de la treballador/a.
Només es podran realitzar treballs extraordinaris fora de la jornada habitual de treball en
les circumstàncies següents:
a) En situació d’emergència, prevenció o reparació de sinistres o altres danys
extraordinaris.
b) En casos justificats d’acumulació de treballs o activitats extraordinàries.
c) En casaments, concerts i enterraments.
La realització dels treballs previstos a l’apartat b) requerirà la prèvia autorització de la
persona responsable respectiva i la seva immediata notificació a Secretaria. A l’autorització
prèvia s’indicarà el motiu, la durada previsible i quan es produiran. Si els realitzats
finalment no fossin els previstos, o pel seu caràcter extraordinari no haguessin pogut estar
autoritzats prèviament, el/la responsable les justificarà posteriorment.
No es considerarà activitats extraordinàries aquelles que són programades, com pot ser la
Festa Major, Fira – Festa i tots aquells actes que any darrera any es venen realitzant.
L’òrgan municipal competent a proposta del/la responsable regularà un torn de guàrdies
que es compensaran amb el preu establert, i les hores com a treballs extraordinaris.
També es justificaran amb posterioritat els realitzats en els supòsits de l’apartat a).
Si els treballs extraordinaris es realitzen a les dependències del lloc de treball hauran de
constar degudament marcades en el control de presència. Les produïdes fora dels locals
habituals de treball hauran de ser informades i justificades pel/per la responsable
corresponent.
Els serveis de casaments, concerts i enterraments es pagaran segons acord de la Junta de
Govern Local, que es comunicarà a la representació sindical.
Els treballs extraordinaris realitzats fora de la jornada habitual de treball, s’hauran de
compensar amb temps de descans sempre que les necessitats del servei ho permetin,
d’acord amb la taula següent:
a) 1 hora efectuada en horari diürn i en dia laborable del calendari oficial, es
compensarà amb 1’5 hores de descans.
b) 1 hora efectuada en horari nocturn i en dia laborable del calendari oficial, es
compensarà amb 2 hores de descans.
c) 1 hora efectuada en horari diürn i en dia no laborable del calendari oficial, es
compensarà amb 2 hores de descans.
d) 1 hora efectuada en horari nocturn i en dia no laborable del calendari oficial, es
compensarà amb 2’5 hores de descans.
El temps de descans acumulat per aquest motiu podrà gaudir-se juntament amb altres
períodes de descans. No obstant el que es preveu en l’apartat anterior, quan no sigui
possible la compensació amb períodes de descans, els treballs extraordinaris realitzats fora
de la jornada habitual de treball s’abonaran econòmicament d’acord amb el mateix barem
establert en l’apartat anterior.
Els serveis extraordinaris generats per aquelles situacions originades per catàstrofes
climatològiques i de necessària resolució immediata es compensaran d’acord amb el règim
general, i en cap cas computaran dins el màxim d’hores establert al paràgraf últim d’aquest
article.
Els treballs realitzats fora de la jornada habitual de treball seran computats mensualment i
abonats en nòmina, com a gratificacions, en un termini màxim de 2 mesos, des de la data
d’aprovació, especificant en annex apart el seu detall. El total mensual de les gratificacions
no superarà el terç de la base de cotització aplicable.
Secretaria facilitarà als representants dels treballadors un llistat trimestral del còmput
d’hores realitzades fora de la jornada efectuades en cada servei, per empleat/ada, i els
motius justificatius.
Article 12
Registre de presència
Per tal de mantenir un control objectiu i exacte del compliment d’horaris establert, tot el
personal ve obligat a enregistrar, mitjançant el sistema establert, l’hora de les seves
entrades i sortides del treball, siguin quines siguin les causes i l’hora de l’entrada o la
sortida amb el control establert en cada departament.
La manca de marcatges no justificable per error tècnic i imputable a la persona treballadora
donarà lloc a les mesures previstes en el reglament de control de presència. Mentre no es
disposi d’aquest Reglament, se’n donarà compte a la Junta de Govern Local per tal que
adopti les mesures escaients.
En cas que el/la treballador/a detecti un mal funcionament de la targeta magnètica o
l’extraviï per qualsevol causa, ho haurà de comunicar com més aviat possible a Secretaria.
Mentre se solucioni el problema, el/la treballador/a haurà de formalitzar el corresponent
document d’incidències per cada jornada de treball.
Article 13
Calendari laboral
Considerant el calendari de festes oficials que cada any aprova la Generalitat de Catalunya,
es confeccionaran els respectius calendaris laborals per als diferents col·lectius de la
Corporació
El calendari laboral del personal de jornada a torns i jornades especials s’establirà
mitjançant quadrants que hauran de ser acordats per aquest com a màxim el dia 31 de
gener sempre i quan la disponibilitat del servei ho permeti.
A part dels nou dies d’assumptes personals, s’estableix que els dies 24 i 31 de desembre
siguin festius en aplicació d’aquest Acord.
Pel personal funcionari obligat a treballar el 24 i/o 31 de desembre per atendre el registre,
el seu horari de presència serà de 9 a 14 hores computant com a jornada completa i es
compensarà amb un dia sencer de treball
Article 14
Vacances anuals
S’estableixen 23 dies feiners computats entre dilluns i divendres i en períodes que
comprengui quatre caps de setmana, que majoritàriament es realitzaran durant els mesos
d’estiu, de l’1 de juny al 15 de setembre, sempre tenint en compte les necessitats del servei
i havent-se de fer, obligatòriament dins l’any natural.
La realització de les vacances podrà fraccionar-se en períodes, el menor dels quals no podrà
ser inferior a cinc dies laborables, procurant que la màxima concentració de personal de
vacances es produeixi durant el mes d’agost, sempre que les necessitats dels respectius
serveis ho permetin.
A petició de qualsevol treballador/a, i d’acord amb les necessitats del servei, aquests dies
de vacances es podran partir en dues tandes computades per setmanes naturals i durant tot
l’any. No obstant, s’estudiaran casos especials.
Els treballadors i treballadores docents municipals tindran un calendari escolar, inclòs el
període de vacances específic. En aquest sentit, el mes de juliol agruparan totes les hores
lectives dins la primera quinzena per tal de destinar-les a preparació d’activitats vàries i
altres.
En els centres de treball o serveis on s’hagin d’establir torns per gaudir de les vacances
s’acordaran entre els/les caps d’unitat o similars i els/les treballadors/es, amb el vistiplau
dels/de les caps de servei. En el cas que no hi hagi acord i que no s’hagi fet amb
anterioritat, se sortejarà el mes a escollir durant l’any en curs i s’establirà el sistema rotatiu
que determinarà la prioritat en anys successius.
El pla de vacances s’aprovarà per l’òrgan municipal competent, a proposta de Secretaria,
per a la qual cosa els caps de Dependència o Servei trametran la proposta abans d’acabar el
mes de maig.
El torn de vacances haurà de ser conegut pel personal afectat dintre la primera quinzena
del mes de juny.
Cap empleat/da de la Corporació podrà iniciar les vacances si es troba en situació de baixa
per malaltia o accident. En tot cas, podrà gaudir del seu període vacacional dins de l’any
natural a partir de la seva reincorporació.
Quan el període de vacances coincideixi amb una incapacitat temporal derivada de
l’embaràs, o de la seva ampliació per lactància, l’empleada pública tindrà dret a gaudir les
vacances en data diferent, tot i que hagi finalitat l’any natural corresponent. Aquest mateix
dret correspondrà a qui gaudeixi de permís de paternitat.
Article 15
Permisos retribuïts generals
El personal de la Corporació, avisant-ne prèviament, es pot absentar del treball, amb dret a
remuneració, pels motius i pel temps que s’assenyalen seguidament:
a) Per trasllat de domicili dintre de la mateixa localitat, un dia. Si suposés trasllat a una
altra localitat, dintre de la província, dos dies i fins a quatre dies quan sigui a una
altra província. La forma d’acreditar-ho serà mitjançant fotocòpia del certificat de
residència del nou domicili.
b) Per realitzar exàmens alliberadors de matèria i altres proves definitives d'aptitud i
avaluació en centres oficials i proves selectives per a l’accés a places de diferent
categoria convocades per l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada, els dies durant els
que tenen lloc. Caldrà justificar-ho amb certificació emesa pel corresponent centre.
c) Per a la preparació de convocatòries incloses en l’Oferta Pública d’Ocupació a places
d’aquesta mateixa Corporació, el personal que hi concorri disposarà de fins a tres dies
laborables recuperables anteriors a la realització del primer exercici. Aquest permís
s'haurà de distribuir entre tot el personal afectat de cada àrea, de forma que aquest
quedi cobert en serveis mínims.
d) Per deures inexcusables de caràcter públic o personal durant el temps indispensable
per al seu compliment. A aquest efecte, es considerarà com a deure inexcusable
aquell que el seu incompliment pot fer incórrer en responsabilitat, no pot ser portat a
terme mitjançant representant i el seu compliment ve determinat per una norma
legal o decisió administrativa o judicial. Caldrà acreditar-ho documentalment.
e) Visita mèdica pròpia: pel temps necessari, degudament justificat mitjançant l’imprès
del centre o professional on hagi estat atès, sempre i quan la visita no pugui ser
concertada fora de l’horari laboral. Aquest permís també s’aplicarà per acompanyar a
la visita mèdica a familiars de primer grau.
Aquests permisos caldrà sol·licitar-los amb 5 dies d’anticipació, exceptuant situacions
d’urgència degudament acreditades en els punts d) i e)
Article 16
Dies d’assumptes personals
L’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada reconeix el dret a 9 dies de lliure disposició
computables com de treball efectiu, que es gaudiran des del 1 de gener fins al 15 de gener
de l’any següent. Les dates concretes per disposar d’aquests dies de permís se supeditaran,
en tot cas, a les necessitats del servei, i s’hauran de sol·licitar amb una anticipació mínima
de 5 dies.
Els nou dies de permís per assumptes personals es gaudiran amb les següents condicions:
- No es poden utilitzar per anticipar els períodes de vacances ni per perllongar-los.
- Es poden utilitzar per anticipar o perllongar la data de realització d'exàmens alliberadors,
fins a un màxim de 2 dies.
- Es podran aplicar en el període de Setmana Santa, Festa Major i Nadal o de Reis, sense
acumular mes d’una setmana seguida, i d’acord amb les necessitats del servei
A part dels dies d’assumptes personals reconeguts, els funcionaris tindran dret al gaudi d’un
dia addicional al complir el cinquè trienni i dos dies addicionals a complir el sisè trienni, que
s’aniran incrementant en un dia addicional per cada trienni complert a partir del vuitè.
Aquests dies sí que es podran utilitzar per anticipar o perllongar els períodes de vacances.
Article 17
Baixes mèdiques
Es donarà validesa a les baixes mèdiques del personal de l’Ajuntament d’acord amb el règim
següent:
- En el cas del personal afiliat al règim general de la Seguretat Social, només es
concedirà validesa a les baixes que siguin emeses pels metges de l’Institut Català de
la Salut. Cal presentar un comunicat de confirmació cada setmana, llevat dels
supòsits d’accident, embaràs o maternitat. Els comunicats mèdics han de ser lliurats
directament al personal de Recursos Humans.
- En els supòsits de malalties o indisposicions de durada no superior a dos dies (el
tercer dia ja s’ha de tramitar la baixa oficial) l'empleat haurà de comunicar-ho
telefònicament al servei on estigui adscrit i a Secretaria dintre de l'hora següent a la
d'inici de la jornada de treball. L'empleat acreditarà la indisposició davant la
Corporació el mateix dia que s'incorpori al treball, mitjançant la presentació, del full
d'incidències. A partir de la 3a indisposició dins d’un semestre, adjunt al full
d’incidències caldrà aportar un justificant d'assistència emès pel facultatiu de l'Institut
Català de la Salut que hagi prestat l'assistència mèdica en el domicili de la persona
indisposada o, en el seu cas, el metge de capçalera en el centre d'assistència
primària, i en el qual haurà de constar, per produir plens efectes justificatius, que
l'empleat ha rebut assistència mèdica.
Article 18
Absentisme
L’Ajuntament podrà efectuar, a través dels seus serveis mèdics, les verificacions
corresponents a totes les baixes.
Trimestralment s’efectuarà per secretaria l’avaluació de l’absentisme que serà comunicada a
la representació del personal.

CAPITOL III
Mesures per la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
Article 19
Condicions generals comunes a totes les mesures
1.-Les mesures regulades en aquest capítol s’apliquen tant al personal que té un vincle
matrimonial com a les unions estables de parella, acreditades d’acord amb la Llei 10/1998,
de 15 de juliol, d’unions estables de parella. Les mesures igualment s’aplicaran en els
supòsits de filiació biològica o adoptiva com en els d’acolliment permanent o preadoptiu.
2.-Fins que no entri en vigor el nou Codi de família de Catalunya, les persones que
assumeixin per mitjà d’un document públic la maternitat o paternitat compartida del fill o
filla d’una altra persona són considerades progenitores. Un cop entri en vigor el nou Codi de
família de Catalunya s’han de considerar progenitores les persones a qui la legislació civil de
Catalunya reconeix aquesta condició, en els termes i les condicions que s’hi estableixin.
3.-No es pot concedir un mateix tipus de permís a dues persones pel mateix fet causant,
llevat que l’exerceixin d’una manera alternativa i que el termini global no superi l’establert
com a màxim per a cada tipus de permís, a excepció dels següents supòsits:
a) Permís per matrimoni o d’inici de la convivència en el cas d’unions estables de
parella dels empleats de la Corporació.
b) Permís per matrimoni dels familiars fins al segon grau.
c) Permís de maternitat quan es gaudeix de forma compartida pels dos progenitors
o progenitores.
d) Permisos per atendre fills discapacitats.
e) Permís per mort, accident, hospitalització o malaltia greu d’un familiar fins al
segon grau.
4.-Els permisos regulats per aquests Pactes són retribuïts, llevat del permís sense retribució
per atendre un familiar.
Permís per matrimoni
Per matrimoni o unió estable de parella, heterosexual o homosexual, els 15 dies naturals.
En el cas d’unió estable de parella s’haurà de justificar el permís mitjançant el document
administratiu corresponent, en el que consti: data de la unió i domicili de la parella. A
aquests efectes, la data d’inici tindrà la mateixa consideració que la de matrimoni. En el
supòsit que una parella de fet un cop hagi gaudit de la llicència contragui matrimoni, no
podrà gaudir de nova llicència per aquest concepte.
Permís per matrimoni d’un familiar
Per raó de matrimoni d’un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat, el dia que
tingui lloc.
Aquest permís és ampliable a dos dies si el matrimoni té lloc fora de Catalunya.
Permís de maternitat per part
1.-El permís de maternitat per part té una durada de setze setmanes ininterrompudes, que
són ampliables a dues setmanes més en el supòsit de discapacitat del fill i, per cada fill o
filla a partir del segon en els supòsits de part múltiple. L’altre progenitor o progenitora,
sempre que tingui la guarda legal del fill o filla, pot fer ús de tot el permís de maternitat, o
de la part que en resti, en el cas de mort o malaltia incapacitant de la mare o en el cas de
guarda legal exclusiva.
2.-En el cas de filiació biològica, el període de permís pot començar abans o immediatament
després del part. Les sis primeres setmanes posteriors al part són de descans obligatori per
a la mare.
3.-La persona que gaudeix del permís de maternitat ho pot fer a temps parcial, d’una
manera ininterrompuda quan les necessitats del servei ho permetin i en els termes que
reglamentàriament es determinin. La manera en què es distribueix el temps de permís
requereix l’acord previ entre la persona afectada i l’òrgan competent per a la concessió del
permís. La mare pot gaudir del permís a temps parcial només a partir de la sisena setmana
posterior al part. El permís per maternitat a temps parcial és incompatible amb els permisos
per lactància o per fills prematurs i amb la reducció de jornada per guarda legal.
4.-El progenitor o progenitora que gaudeix del permís per maternitat pot optar perquè
l’altre progenitor o progenitora gaudeixi d’una part determinada i ininterrompuda d’aquest
permís. El permís es distribueix a opció del progenitor o progenitora que gaudeix de la
primera part del permís. Els progenitors poden gaudir de la compartició del permís d’una
manera simultània o successiva, sense superar les setze setmanes o el temps que
correspongui en els casos de discapacitat del fill o de part múltiple.
L’altre progenitor podrà seguir gaudint del permís de maternitat inicialment cedit, encara
que en el moment previst per a la reincorporació de la mare al treball aquesta es trobi en
situació d’incapacitat temporal. Si s’opta per gaudir de la segona part del permís
successivament al de la mare, només es pot fer a partir de la sisena setmana posterior al
part.
5.-L’opció exercida per un progenitor o progenitora, en iniciar-se el període de permís per
maternitat en favor de l’altre progenitor o progenitora a fi que aquest gaudeixi d’una part
del permís, pot ésser revocada en qualsevol moment per aquell/a si s’esdevenen fets que
fan inviable l’aplicació d’aquesta opció, com ara l’absència, la malaltia o l’accident, o també
l’abandonament de la família, la violència o altres causes equivalents, llevat que aquests
tres darrers casos siguin imputables al primer progenitor o progenitora que ha exercit el
dret d’opció.
6.-En els casos de part prematur i en aquells en què, per qualsevol causa, el nounat hagi de
romandre hospitalitzat a continuació del part, aquest permís s’ampliarà en tants dies com el
nounat es trobi hospitalitzat, amb un màxim de tretze setmanes addicionals. El gaudiment
d’aquest permís addicional s’iniciarà a partir del finiment del permís per maternitat o de la
setzena setmana posterior al part, adopció o l’acolliment.
7.-Durant el gaudi d’aquest permís es podrà participar en els cursos de formació que
convoqui l’Administració.
Permís de maternitat per adopció o acolliment
1.-El permís per adopció o acolliment, ja sigui preadoptiu, permanent o simple, tindrà una
durada de setze setmanes ininterrompudes. Aquest permís s’ampliarà en dues setmanes
més en el supòsit de discapacitat del menor adoptat o acollit i per cada fill a partir del
segon, en els supòsits d’adopció o acolliment múltiple. El còmput del termini comptarà a
elecció del treballador o treballadora a partir de la decisió administrativa o judicial
d’acolliment o a partir de la resolució judicial per la que es constitueix l’adopció, sense que
en cap cas un mateix menor pugui donar dret a diferents períodes de gaudi d’aquest
permís. Si es tracta d’una adopció o acolliment internacional el permís pot començar fins a
sis setmanes abans.
En el cas que ambdós progenitors treballin, el permís es distribuirà a opció dels interessats
que podran gaudir-lo de forma simultània o successiva, sempre en períodes ininterromputs,
però mai podrà excedir de les 16 setmanes o de les que corresponguin en cas d’adopció o
acolliment múltiple i de discapacitat del menor adoptat o acollit.
2.-Aquest permís podrà gaudir-se a jornada completa o a temps parcial, d’una manera
ininterrompuda, quan les necessitats del servei ho permetin i en els termes que
reglamentàriament es determinin. (El permís per maternitat a temps parcial és incompatible
amb els permisos per lactància o per fills prematurs i amb la reducció de jornada per guarda
legal).
3.-Si es tracta d’una adopció o acolliment internacional i fos necessari el desplaçament previ
dels progenitors al país d’origen del adoptat, es tindrà dret a més a un permís de fins a 2
mesos de durada, percebent durant aquest temps exclusivament les retribucions bàsiques.
4.-Durant el gaudi d’aquest permís es podrà participar en els cursos de formació que
convoqui l’Administració.

5.-Els supòsits d’adopció o acolliment seran els que s’estableixin en la normativa reguladora
estatal o de la respectiva comunitat autònoma, però la durada de l’acolliment simple no
podrà ser inferior a un any.
Permís per naixement, adopció o acolliment
El progenitor o progenitora que no gaudeixi del permís per maternitat té dret a un permís
de cinc dies laborables consecutius dins els deu dies següents a la data de naixement, o a
l’arribada del menor o la menor adopta/da o acollit/da a la llar familiar en el cas d’adopció o
acolliment. En el cas de part, adopció o acolliment múltiple, la durada del permís s’amplia a
deu dies si es tracta de dos fills i a quinze dies si en són tres o més.
Permís de paternitat
1.-Pel naixement, acolliment o adopció d’un fill o filla, el pare o l’altra progenitor té dret a
un permís de paternitat de quatre setmanes consecutives que es podran gaudir:
a) des de la data del naixement o de la resolució judicial per la qual es constitueix
l’adopció o a partir de la decisió administrativa o judicial d’acolliment.
b) Durant el període comprès des del finiment del permís de naixement del fill o filla
(o des de la resolució judicial per la qual es constitueix l’adopció o a partir de la
decisió administrativa o judicial d’acolliment) i fins que fineixi el permís de
maternitat.
c) O també immediatament després del finiment d’aquest permís.
2.-Aquest permís és independent del gaudiment compartir dels permisos de maternitat per
part i de maternitat per adopció o acolliment.
3.-El progenitor o progenitora d’una família monoparental, si té la guarda legal exclusiva del
fill o filla, també pot gaudir d’aquest permís a continuació del de maternitat.
Permís per lactància
1.-El/la treballador/a té dret al permís per lactància que consisteix en una hora diària
d’absència del lloc de treball, la qual es pot dividir en dues fraccions de trenta minuts. En
els casos de part, adopció o acolliment múltiple el permís és de dues hores diàries, les quals
es poden dividir en dues fraccions d’una hora. El període del permís s’inicia un cop finit el
permís per maternitat i té una durada màxima de vint setmanes.
2.-A petició de l’interessat o interessada, les hores del permís de lactància es poden
compactar per a gaudir-ne en jornades senceres de treball, consecutives o repartides per
setmanes, sense alterar el moment d’inici del període de permís i tenint en compte les
necessitats del servei.
Permís per naixement de fills prematurs o que hagin de romandre hospitalitzats
En el cas de naixement d’un fill o filla prematur o que hagi d’ésser hospitalitzat a
continuació del part, s’atorga un permís equivalent al temps d’hospitalització fins a un
màxim de tretze setmanes (que són les tretze setmanes addicionals que es regulen al
permís per part). Aquest permís s’inicia a partir del finiment del permís de maternitat o de
la setzena setmana posterior al part, l’adopció o a l’acolliment.
Permisos per a atendre fills discapacitats
Els progenitors amb fills discapacitats tenen dret conjuntament a permisos d’absència del
lloc de treball per poder assistir a reunions o visites en els centres educatius especials o
sanitaris on rebin suport, així com a dues hores de flexibilitat horària diària per poder
conciliar els horaris dels centres d’educació especial o dels altres centres on el fill o filla
discapacitat rep atenció.
Permís prenatal
1.-Les dones embarassades tenen dret a absentar-se del lloc de treball per a assistir a
exàmens prenatals i a tècniques de preparació per la part, durant el temps necessari per a
dur a terme aquestes pràctiques, amb la justificació prèvia de la necessitat de fer-ho dins la
jornada de treball.
2.-Les parelles que opten per l’adopció o l’acolliment permanent o preadoptiu tenen dret a
absentar-se del lloc de treball per dur a terme els tràmits administratius requerits per
l’administració competent fets a Catalunya, durant el temps necessari, amb la justificació
prèvia que s’han de fer dins la jornada de treball.
Permís per mort, accident, hospitalització o malaltia greu d’un familiar fins al
segon grau
Per la mort, intervenció quirúrgica (en cas d’intervenció quirúrgica sense ingrés es valoraran
específicament les circumstàncies de cada cas), greu malaltia, accident o l’hospitalització
d'un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat, dos dies hàbils si el succés es
produís en la mateixa localitat i fins a quatre dies hàbils quan sigui en una altra localitat. Si
l'estada del pacient al centre hospitalari és de 5 o més dies, el permís es podrà gaudir de
forma fraccionada. La forma d’acreditar-ho serà amb document del centre on s’hagi produït
l’ingrés o altre document acreditatiu en el cas de defunció.
El personal de l’Ajuntament podrà disposar d’un dia més de permís, si la defunció o
intervenció quirúrgica, etc, es produeix fora de la Comunitat Autònoma.
Permís sense retribució per atendre un familiar
Es poden concedir permisos sense retribució per atendre un familiar fins al segon grau de
consanguinitat o afinitat per un període mínim de deu dies i màxim de tres mesos,
prorrogable, excepcionalment, fins a tres mesos més. Aquest permís és incompatible amb
l’autorització de compatibilitat, que resta suspesa d’ofici fins al finiment del permís.
Permisos per situacions de violència de gènere
1.-Les dones víctimes de situacions de violència de gènere que, per aquest motiu, s’hagin
d’absentar del lloc de treball tenen dret que aquestes faltes d’assistència, totals o parcials,
es considerin justificades d’acord amb el que determinin els serveis socials, policials o de
salut corresponents.
2.-Així mateix, les empleades víctimes de la violència de gènere tindran dret a la reducció
de la jornada, que ens els supòsits no inclosos a l’article ......d’aquest Acord comportaran la
disminució proporcional de la retribució o la reordenació del temps de treball, a través de
l’adaptació de l’horari, de l’aplicació de l’horari flexible o d’altres formes d’ordenació del
temps de treball que s’utilitzin a la Corporació, quan aquestes mesures siguin necessàries,
d’acord amb cada situació concreta, per fer efectiva llur protecció o el seu dret d’assistència
social integral.
Permisos de flexibilitat horària recuperable
Es poden autoritzar permisos d’absència del lloc de treball d’un mínim d’una hora i un
màxim de set per a visites o proves mèdiques d’ascendents o descendents fins al segon
grau de consanguinitat o afinitat, per a reunions de tutoria amb els docents responsables
dels fills. El temps d’absència l’ha de recuperar la persona afectada durant la mateixa
setmana en què gaudeix del permís, tenint en compte les necessitats del servei. Aquests
permisos poden ésser puntuals o periòdics.
Permís per a l’exercici de funcions sindicals o de representació del personal
El treballador, previ avís i justificació, podrà absentar-se de la feina amb dret a remuneració
per realitzar funcions sindicals o de representació del personal en els termes establerts
legalment o convencional.
Permís per risc durant l’embaràs o durant la lactància natural
Quan les condicions del lloc de treball poguessin influir negativament en la salut de la dona,
del fill o fills durant l’embaràs o durant la lactància natural, podrà concedir-se suspensió del
contracte per risc durant l’embaràs o durant la lactància natural, en els mateixos termes i
condicions previstos a la normativa aplicable. En aquests casos, es garantirà la plenitud dels
drets econòmics de l’empleada durant tota la durada de la suspensió del contracte, d’acord
amb allò establert a la legislació específica.
La suspensió del contracte finalitzarà el dia que s’iniciï la suspensió del contracte per
maternitat biològica o el lactant compleixi nou mesos, respectivament o, en ambdós casos,
quan desaparegui la impossibilitat de la treballadora de reincorporar-se al seu lloc anterior o
a altre compatible amb el seu estat.
Reducció de jornada, requisits per a la seva concessió
1.-Les reduccions de jornada regulades en aquest Acord són incompatibles amb
l’autorització de compatibilitat, que resta suspesa d’ofici fins al finiment del termini de la
reducció.
2.-No es pot concedir la reducció de jornada a dues persones pel mateix fet causant, llevat
que l’exerceixin d’una manera alternativa i sense que el termini global superi l’establert com
a màxim.
Reducció de jornada amb la totalitat de la retribució
1.-Els/les empleats/des públics/ques gaudiran d’una reducció de com a màxim un terç de la
jornada de treball amb la percepció del cent per cent de les retribucions per a tenir cura
d’un fill o filla, sempre que no estiguin privades de la guarda legal d’aquest per resolució
judicial i que l’altre progenitor o progenitora treballi
2.-La reducció de jornada regulada per aquest article té una durada màxima d’un any a
partir del finiment del permís per maternitat o de la setzena setmana posterior al part,
l’adopció o l’acolliment. Si la persona beneficiària ha gaudit del permís de paternitat, la
durada de la reducció computa de manera consecutiva a partir del finiment d’aquest permís.
3.-El percentatge de reducció de jornada no és ampliable en el cas de part, adopció o
acolliment múltiple ni per cap altre supòsit. Això no obstant, la persona afectada pot optar,
sempre que sigui possible segons les necessitats del servei, per compactar les hores que
corresponguin de reducció de jornada en jornades consecutives senceres. El període de
compactació ha d’ésser el que correspongui proporcionalment segons l’horari de la jornada
de treball.
Reducció de jornada d’un terç o de la meitat amb dret al 80% o al 60% de les
retribucions
Els/les empleats/des públics/ques poden gaudir d’una reducció d’un terç o de la meitat de la
jornada de treball, amb la percepció del 80% o del 60% de la retribució, respectivament,
enb els supòsits següents:
a) Per tenir cura d’un fill o filla menor de sis anys, sempre que se’n tingui la guarda
legal.
b) Per tenir cura d’una persona amb discapacitat psíquica, física o sensorial que no
faci cap activitat retribuïda, sempre que se’n tingui la guarda legal.
c) Per tenir a càrrec un familiar, fins al segon grau de consanguinitat o afinitat, amb
una incapacitat o disminució reconeguda igual o superior al 65% o amb un grau
de dependència que li impedeixi ésser autònom, o que requereixi dedicació o
atenció especial.
d) Les dones víctimes de la violència de gènere, per fer efectiva llur protecció o llur
dret a l’assistència social íntegra.
Reducció de jornada per discapacitat legalment reconeguda
1.-Les persones amb una discapacitat legalment reconeguda que, per aquest motiu, han de
rebre tractament en centres públics o privats tenen dret a una reducció de jornada de
treball equivalent al temps que hi ha de dedicar, sense pèrdua de llurs retribucions íntegres.
2.-Per a gaudir d’aquesta reducció de jornada, cal un informe del servei mèdic corresponent
que justifiqui la necessitat del tractament, la periodicitat o durada aproximada i la
necessitat que es dugui a terme en l’horari laboral.
Article 20
Llicències per estudis de perfeccionament professional
Es poden concedir llicències per fer estudis sobre matèries directament relacionades amb el
lloc de treball, sempre que hi hagi un informe favorable del cap de la unitat orgànica en la qual
el funcionari/a presta els seus serveis. Només si aquesta llicència es concedeix per interès
propi de l'Administració el funcionar/ai té dret a percebre totes les seves retribucions.
L'apreciació d'aquest interès de l'Administració correspon als òrgans competents en matèria de
personal.
Article 21
Excedència voluntària
L’excedència voluntària significa el cessament temporal de la relació de treball, sense dret a
percebre cap tipus de retribucions.
L’excedència voluntària es pot concedir a petició del/de la funcionari/a d’acord amb el que
fixa la legislació vigent.

CAPITOL IV
Condicions econòmiques
Retribucions
L’increment retributiu per als/a les funcionaris/es d’aquesta Corporació per als anys de
vigència del present acord serà el fixat, anualment, a les respectives Lleis de Pressupostos
Generals de l’Estat.
Per l'any 2008 s'estableix una retribució fixa mínima de 8.550,00 euros anyals per a cada
lloc de treball i de 56,99 euros/any per a cada punt en que estan valorats els diferents llocs
de treball
En document a part es defineix el catàleg retributiu per a tots els llocs de treball
corresponent a l’any 2008, resultant de l'aplicació dels criteris definits en els dos punts
anteriors.
Les retribucions del personal al servei de l'Ajuntament tindran l’estructura legalment
establerta, amb caràcter bàsic, per a la Funció Pública classificant-se en retribucions
bàsiques i retribucions complementàries.
A) Retribucions bàsiques
a) Sou. Es la quantitat que es correspon amb el grup o subgrup de classificació
professional (A1, A2, C1, C2 i, si escau les diferents agrupacions professionals sense
requisit de titulació que puguin crear-se) i la seva quantia serà la que es fixi
anualment a la Llei de pressupostos generals de l’Estat de cada any.
b) Triennis consistents en una quantitat que es fixa a la Llei de pressupostos
generals de l’Estat de cada any per a cada grup o subgrup de classificació
professional per cada tres anys de servei en el cos, escala, classe o categoria. Quant
a la seva meritació i còmput serà d’aplicació la normativa sobre funció pública.
B) Retribucions complementàries
a) Complement de destinació. Consisteix en un quantia que retribueix el nivell que se
li hagi assignat al lloc de treball (dels 30 existents a la normativa sobre funció
pública) i la seva quantia vindrà fixada, per a cada grup de classificació professional
a la Llei de Pressupostos generals de l’Estat de cada any.
Fins que no es dictin les lleis de funció pública que desenvolupin l’EBEP en matèria de
retribucions, els nivells màxims i mínims de cada grup de classificació professional
són els següents:
Grup/Subgrup de Classificació Nivell mínim Nivell màxim
Subgrup A1 20 30
Subgrup A2 16 26
Subgrup C1 11 22
Subgrup C2 9 18
Agrupacions Professionals 7 14
b) Complement específic. Retribueix les condicions particulars del lloc de treball que
s’ocupa, tal com l’especial dificultat tècnica, la dedicació, la responsabilitat,
incompatibilitat exigible per al desenvolupament de determinats llocs de treball o les
condicions en què es desenvolupa el treball. Aquest complement ha de figurar en la
relació de llocs de treball (o en qualsevol altre instrument organitzatiu similar).
Aquest complement és d’índole funcional i la seva percepció dependrà exclusivament
de l’exercici de l’activitat professional i del lloc de treball assignat, per la qual cosa no
tindrà caràcter consolidable.
c) Complement de productivitat. La finalitat d’aquest complement és retribuir el grau
d’interès, la iniciativa o esforç amb el que el funcionari desenvolupa el seu treball i el
rendiment o resultats obtinguts. La quantia global màxima la fixa el Ple municipal i la
distribució individual la realitza l’Alcaldia.
c) Pagues extraordinàries
El personal percebrà anualment dues pagues extraordinàries les quals es meritaran els
mesos de juny i desembre abonant-se en els mesos esmentats i el seu import comprendrà
la quantia d’una mensualitat de retribucions bàsiques, el complement de destí i 2/3 del
complement específic del lloc de treball per l’any 2008 i el que estableixi la legislació pels
anys posteriors o la part proporcional si el temps realment treballat fos inferior al període de
meritació.
Article 23
Antiguitat
Els augments per anys de servei començaran a meritar-se a partir del primer dia del mes
següent en què es compleixi el trienni.
Article 24
Productivitat
En concepte de complement de productivitat es pagarà com a lliurament a compte una
quantitat mensual estimativa per a cada lloc de treball, i amb la regularització definitiva a la
nòmina del mes de febrer de l’any posterior, sense que el seu import total, desglossat per
factors, pugui superar els percentatges de les retribucions assignades a cada lloc de treball
que s'indiquen en la taula següent:
Concepte Any 2009 Any 2010
Límit total compl. productivitat 8,00% 8,50%
Límit aplicable criteri a) 4,80% 5,10%
Límit aplicable pel conjunt de la resta de
criteris
3,20% 3,40%
Els criteris de valoració del complement de productivitat, sempre referits a l'any anterior del
seu acreditament, seran:
a) Hores efectivament treballades a l’any immediatament anterior al de l'acreditament
d'aquest complement.
b) Treballs i formació per adaptar-se a les funcions assignades a diferents llocs de treball
descrits a l’estudi organitzatiu.
c) Treballs, formació i adaptació a nous sistemes informàtics i ofimàtics.
d) Compliment dels terminis previstos pels òrgans polítics en l’execució de projectes, obres
i serveis als que s’hagi assenyalat especial preferència o importància.
e) Qualitat de treball realitzat a cada lloc.
En cas de baixa abans de la finalització de l’exercici, es liquidarà amb la quitança, una part
proporcional estimativa al temps treballat, sense que l’Ajuntament tingui dret a reclamar
cap quantitat i a l’inrevés
Article 25
Règims especials
El personal que sigui nomenat accidentalment per realitzar tasques superiors al lloc de
treball al que estigui ocupant, percebrà la diferència retributiva entre ambdós llocs, sempre
que reuneixi el nivell de titulació exigit pel lloc de treball superior. Si no reunís aquest
requisit, se’l compensarà amb una quantitat equivalent al 100 % de les diferències entre el lloc
de treball base i el del lloc de treball superior ocupat, relatives al complement específic i de
destí.
Els serveis que persones adscrites a la plantilla de personal funcionari puguin prestar a
l’Entitat Municipal Descentralitzada de Sant Martí de Torroella i altres Ens, es retribuiran
com a complement específic, en concepte de dedicació, d’acord amb les condicions que fixin
de comú acord l’Ens i el treballador, sempre que aquest treball es realitzi fora de la jornada
habitual assignada al treballador.
Per aquells/es funcionaris i funcionàries que provisional o temporalment realitzin tasques o
funcions que requereixin règims especials de dedicació i/o disponibilitat i/o responsabilitat,
llevat de la regulació específica del personal de la Policia Local, per resolució de l’Alcaldia es
podrà assignar un complement personal fins a un màxim de 208,15 euros mensuals, que
serà comunicada als representats del personal funcionari, a percebre en concepte de
complement específic en 12 mensualitats, i sense que aquest complement pugui consolidar
cap tipus de dret.
Article 26
Indemnitzacions per raó del servei
a) Desplaçaments
S’abonaran les despeses realment ocasionades, prèvia la presentació dels corresponents
justificants ( Els desplaçaments es faran sempre que sigui possible en transports públics ).
Transport en cotxe o moto propis:
- Abonament de l'import per pàrking i/o autopista, prèvia presentació de tiquets.
- Abonament del quilometratge, d’acord als imports aprovats per la Junta de Govern
Local.
Sempre que sigui possible, l'Ajuntament facilitarà un vehicle al treballador que hagi
d'efectuar desplaçaments per raó del servei.
b) Dietes
GRUP ALLOTJAMENT MANUTENCIÓ DIETA
COMP.
A1-A2 66,97 euros 55,85 euros 122,82 euros
C1-C2-AP 55,85 euros 44,65 euros 100,50 euros
Article 27
Policia Local
1. Les hores que per necessitat imperiosa del servei no puguin ser compensades amb dies
festius, es compensaran a raó del 200 % del valor brut. Les compensacions es faran, com a
màxim, trimestralment i hauran d'estar degudament autoritzades.
2. Per la compareixença a qualsevol judici en la localitat de Manresa, fora de l’horari de
treball, el personal de la Policia Local tindrà dret a la compensació de dues hores a raó del
200 % del valor brut i 4 hores si la compareixença és a Barcelona.
3. S’estableix un complement de rotació de torns per tot el personal de la Policia Local,
segons els termes de la taula següent, a percebre per tot el personal d’aquest servei que
efectivament realitzi rotacions de treball de matí, tarda i nit, tant durant els dies feiners
com durant tots els dies festius.
Per l’any 2008 : 1.755,00 euros/anuals
Per l’any 2009 : 1.860,00 euros/anuals
4. Dins del complement específic assignat a tots els llocs de treball del cos de la policia local
s’estableixen els factors d’especial dificultat tècnica i de responsabilitat.
S’estableix l’aplicació diferida en el temps amb la seva incorporació al complement específic
reconegut pel catàleg retributiu, segons la temporalització següent:
Per l’any 2008: 2.220,00 euros/anuals
Per l’any 2009: 2.400,00 euros/anuals
Pels funcionaris interins i en pràctiques, els factors d’especial dificultat tècnica i
responsabilitat s’avalua en la meitat. La temporalització que resultarà aplicable a aquests
funcionaris serà:
Per l’any 2008: 1.110,00 euros/anuals
Per l’any 2009: 1.200,00 euros/anuals
Per a la percepció d’aquesta part del complement específic serà necessari que els/les
funcionaris/es interins/es o en pràctiques hagin prestat un any de serveis a l’ajuntament.
Article 28
Complements per Nocturnitat i Festivitat.
1. Nocturnitat.
El personal al servei de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada que desenvolupi la seva
jornada laboral, total o parcialment en horari nocturn, percebrà, integrat en el
complement específic, una retribució per nocturnitat.
La retribució d’aquest complement per hora treballada, s’estableix en 1,10 euros l’any
2008, 1,20 euros l’any 2009.
2. Festivitat.
El personal al servei de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada que desenvolupi la seva
jornada laboral total o parcialment en dia no feiner del calendari oficial, percebrà,
integrat en el complement específic, una retribució per festivitat.
Aquesta retribució per hora treballada s’estableix en 1,10 euros l’any 2008, 1,20 euros
l’any 2009.
3. Jornades especials.
Pels dies 24 i 31 de desembre, els complements anteriors queden substituïts per una
compensació equivalent al 100 per 100 del preu hora treballada que resulti del catàleg
retributiu.
Rebran la consideració d’hores festives i nocturnes, simultàniament, les hores
contingudes dintre l’horari nocturn de la nit anterior al dia festiu del calendari oficial. Té
la consideració d’horari nocturn, amb caràcter general, el comprès entre les 22 hores i
les 6 del matí següent. En conseqüència es retribuiran conjuntament i simultània els
complements de nocturnitat i festivitat
Els complements de nocturnitat i festivitat es faran efectius en el mes immediat posterior
a la seva acreditació.
CAPITOL V
Millores socials
Article 29
Celebració patronímica
S’estableix un dia laborable, a l’any, als efectes que el personal de cada àrea pugui celebrar
la festa patronímica, amb la realització d’una activitat social.
La filosofia d’aquesta festa és el foment de la relació social. Les persones que no hi
participin hauran de complir la seva jornada laboral habitual.
Cada àrea haurà de comunicar al/la seu/va responsable la data de celebració, amb la
suficient antelació, portant-se a terme segons les necessitats del servei i establint torns de
guàrdia si és necessari.
Article 30
Premi per anys de servei
1. El personal que es trobi en servei actiu a l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada tindrà
dret a rebre un premi per l’import de 1.000 euros.
L’expedient de concessió d’aquest premi s’iniciarà a instància de la persona interessada,
mitjançant la presentació de la sol·licitud adient al Registre General.
2. Seran requisits per a l’acreditació del premi els següents:
2.1. Complir vint-i-cinc anys de servei actiu durant l’any en curs.
2.2. Que la prestació de serveis s’hagi produït directament a l’Ajuntament de Sant
Joan de Vilatorrada com a persona jurídica individualitzada.
2.3.·Que els serveis hagin estat efectivament prestats, descomptant-se, a aquest
efecte, els períodes de llicència no retribuïda, suspensió, excedència, serveis
especials i comissions de serveis en altres Administracions. No es descomptarà el
temps de servei militar obligatori o prestació social substitutòria realitzats un cop
iniciats els serveis a la Corporació, ni el primer any d’excedència per tenir cura d’un
fill o el de serveis especials per a l’exercici d’un càrrec públic.
Article 31
Retribucions en situació de llicència per malaltia o incapacitat temporal
1.- En aquells supòsits en què els funcionaris tinguin dret a prestacions de la Seguretat
Social per incapacitat temporal derivada de contingències comunes o professionals, la
Corporació li complementarà les prestacions del sistema públic fins al 100% de les seves
retribucions íntegres (amb exclusió d’aquelles que retribueixin factors com ara la
nocturnitat, festivitat o similars) durant els primers 3 mesos en què es trobin en
l’esmentada situació incapacitant pel treball. Aquesta limitació temporal no es tindrà en
compte en els casos d’accident laboral i maternitat.
2. Durant el temps en que el/la treballador/a es trobi en situació d’incapacitat temporal, pot
ser citat pel servei de vigilància de la salut o Mútua per comprovar-ne l’estat de salut. La
persona empleada perdrà la millora voluntària fins al 100% del salari en els supòsits
següents:
a) Quan durant el període de situació d’incapacitat temporal, el Servei de vigilància
de la salut o Mútua informi negativament sobre la relació entre el diagnòstic del
procés i la durada d’IT.
b) Quan es comprovi de forma fefaent que la persona empleada impedeix
mitjançant actes o omissions, el guariment efectiu del procés, ja sigui realitzant
feines (lucratives o no) o no seguint les indicacions del facultatiu que segueix el
seu procés.
c) Quan el/la treballador/a, sense cap tipus de raó que ho justifiqui, no acudeixi a
les revisions mèdiques que des del Servei de vigilància de la salut o Mútua li
siguin indicades.
d) Quan la persona empleada, sense causa justificada, no presenti els documents de
confirmació setmanal de baixa.
Article 32
Ajut per naixement de fills/es
S’estableix una aportació única de 171,67 euros pel naixement o adopció de cada fill/a.
Aquesta aportació requerirà una antiguitat mínima de treball de 6 mesos continuats. En el
cas que ambdós progenitors tinguin la condició de personal al servei de l’Ajuntament,
només un dels dos tindrà dret a aquesta percepció.
Article 33
Nòmina mensual
El sistema normal d’abonament de les retribucions és la transferència bancària. La data
màxima per al pagament de la nòmina als corresponents comptes bancaris del personal al
servei de la Corporació serà l’últim dia hàbil de cada mes. En cas de ser dia no laborable,
s’abonarà el dia laborable immediatament anterior.
La paga extraordinària d’estiu s’abonarà el 21 de juny conjuntament amb la nòmina
d’aquest mes i la paga extraordinària de Nadal s’abonarà el 21 de desembre conjuntament
amb la nòmina d’aquest mes.
La Corporació adopta el compromís d’adequar el full de nòmina, per tal que en el mateix
quedi especificat el detall de totes les retribucions, incloses les percepcions per serveis
extraordinaris.
Article 34
Premi per jubilació o declaració d’Incapacitat permanent absoluta
Amb motiu de la seva jubilació o declaració d’Incapacitat permanent absoluta, el personal
funcionari tindrà dret a un premi per un import de 1.200,00 euros, sempre i quan acumuli
una antiguitat mínima de 10 anys de treball.
Article 35
Bestretes
Es podrà concedir al personal de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada que es trobi en
situació de servei actiu i d’alta en la nòmina de la Corporació, una bestreta sense interès, a
compte de les retribucions a percebre durant el proper any de prestació de serveis,
condicionada a la disponibilitat de tresoreria.
Aquestes bestretes no podran excedir en la quantia equivalent a dues mensualitats de les
retribucions que legalment corresponguin.
La concessió d’aquesta podrà atorgar-se en supòsits que comportin greus dificultats
econòmiques i que hagin estat causades per catàstrofes climatològiques, incendis, accidents
o per causa de despeses mèdiques extraordinàries.
El reintegrament s’efectuarà mitjançant una deducció de retribucions de la persona
interessada al llarg de 14 mensualitats, en els 14 mesos posteriors a la concessió, en
quantitats prorratejades proporcionalment al préstec concedit. En cas de causar baixa, la
quantitat pendent es reintegrarà en el moment de la liquidació final.
Article 36
Defensa jurídica
L’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada garantirà l’assistència jurídica al personal
subjecte a aquest Acord que la necessités per raó de conflictes amb tercers derivats de la
prestació del servei, sempre que els mateixos no puguin ser imputables a imprudència
temerària amb infracció de reglaments, negligència o ignorància inexcusable, dol o mala fe,
infracció o incompliment voluntari de les normes i el/la funcionari/a no hagi observat
conducta impròpia de la seva condició que doni lloc a les corresponents actuacions
disciplinàries.
L’assessorament i defensa jurídica serà efectuada per l’Ajuntament, en la forma i amb els
mitjans tècnics que consideri més convenients.
Article 37
Renovació i pèrdua del permís de conduir
Quan la naturalesa d’un lloc de treball comporti la necessitat i l’obligació que el/la seu/va
titular disposi de permís de conduir, l’Ajuntament abonarà el 50% del cost de la renovació
d’aquest document.
Quan la naturalesa del lloc de treball comporti la necessitat de disposar del permís BTP ,
l’Ajuntament abonarà el 100% del cost de la renovació d’aquest document.
Article 38
Ajudes i prestacions
Per als anys de vigència d’aquests Pactes s’estableix un fons destinat a ajuts i prestacions
per al funcionariat i familiars que en depenguin sanitàriament, per a l'adquisició de pròtesis,
ulleres i aparells ortopèdics, crosses, cadires de rodes, etc. i per ajuts de la bossa d’estudis,
que es podrà ampliar en funció de les disponibilitats pressupostàries de les partides de fons
socials dels treballadors, d’acord amb els imports aprovats en l'annex núm. 1.
Les ajudes seran atorgades per la Junta de Govern Local prèvia justificació de la recepta
mèdica i/o de la factura corresponent, i previ informe de la Comissió Paritària, en els casos
que correspongui.
Les ajudes de la bossa d’estudis seran fins als 18 anys prèvia justificació de la matrícula i
declaració de que la persona causant no rep cap ingrés per treball remunerat.
Article 39
Igualtat
De conformitat amb la Llei 3/2007, de 22 de març i la resta de normativa aplicable, el
principi d’igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes es garanteix en tots els
àmbits de l’ocupació pública i, en particular, en: l’accés a l’ocupació, la formació
professional, la promoció professional, les condicions de treball, l’ordenació del temps de
treball i la prevenció de qualsevol tipus d’assetjament i, especialment, l’assetjament sexual i
l’assetjament per raó de sexe.
D’altra banda es tindran en compte les prescripcions establertes al Pla d’Acció per la
introducció de la perspectiva de gènere en les polítiques municipals per la igualtat
d’oportunitats home-dona, aprovat per l’Ajuntament
CAPITOL VI
Promoció i formació
Article 40
Formació i promoció interna
El personal al servei de l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada tindrà dret, en igualtat de
condicions, a la promoció, a la formació i a un perfeccionament professional constants.
L'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada es compromet durant la vigència d’aquest acord, a
efectuar les accions necessàries que tendeixin a la promoció interna dels diferents grups i
categories previ estudi i negociació conjunta amb la Junta de Personal.
En la promoció interna es prioritzarà la promoció d'aquelles persones que de forma
manifesta i continuada exerceixen funcions corresponents a un lloc de treball de superior
categoria.
El tant per cent corresponent a cada convocatòria es fixarà com a resultat de la negociació
de l’oferta pública, adequant-se a les prescripcions legals.
Les convocatòries per proveir places vacants es faran per categories, distribuint-se el total
de places reservades a la promoció interna entre les diferents especialitats que integrin la
categoria.
Quan la plaça reservada a promoció interna sigui única en una convocatòria o en una
especialitat i resultés deserta, la Corporació podrà procedir a la seva convocatòria en torn
lliure.
CAPITOL VII
Seguretat i salut laboral
Article 41
L'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada se subjecta al compliment de la Llei 31/1995 de
prevenció de riscos laborals i dels reglaments que la desenvolupin i tota aquella legislació que
hi faci referència.
CAPÍTOL VIII
Roba de treball
Article 42
L’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada facilitarà al seu funcionariat els equips de treball i el
vestuari que en funció de les tasques assignades al seu lloc de treball els pugui correspondre,
tant pel que fa a la tipologia d’equipaments com a la quantitat.
Per aquells/es funcionaris/es als quals s'exigeixi portar uniforme i roba de treball en la
prestació del servei durant la jornada laboral, l'Ajuntament els hi lliurarà dos equips de roba i
un parell de sabates (estiu/hivern).
És obligació del/de la funcionari/a dur-lo posat durant la jornada laboral.
Cada persona serà responsable de la roba que se li lliuri i tindrà l'obligació de mantenir-la en
bon estat, vigilant el seu manteniment.
Fora de l'horari de treball no es podrà utilitzar la roba lliurada.
Lliurament i qualitat de les peces
Les peces tindran, si més no, la qualitat mitjana existent en el mercat i, abans de comprales
en ferm, es consultarà a la Comissió de Seguretat i Salut laboral.
Reposició de peces de vestir
En cas de que s’esqueixi, es trenqui o es deteriori visiblement, qualsevol peça de vestir dels
uniformes del personal, ja sigui per defecte de fabricació o per qualsevol circumstància
relacionada amb el servei i no imputable a la negligència de la persona interessada,
l’Ajuntament procedirà a reposar-la, feta la devolució prèvia de la peça deteriorada.
La reposició de qualsevol peça de l’uniforme, per pèrdua o sostracció, més de 2 vegades
anirà a càrrec del/de la seu/va titular.
El lliurament de la roba de treball, es realitzarà com a màxim el 30 d’abril i el 31 d’octubre.
CAPITOL IX
Drets sindicals
Article 43
Llibertat Sindical
L’Ajuntament garanteix el dret a la lliure sindicació i l’organització dels/de les seus/ves
empleats/des i a la no discriminació, perjudici i sanció per raó d’estar afiliats o per exercitar
els drets sindicals, de conformitat amb el que preveu la normativa de la Llei Orgànica de
Llibertat Sindical, de 2 d’agost de 1985 i successives Lleis i modificacions.
Article 44
Assemblees
Podran convocar-se assemblees pels col·lectius legitimats, a dit efecte, a l’article 41 de la
LOR, dintre de l’horari laboral i d’acord amb la normativa legal vigent. En tot cas, els
convocants es responsabilitzaran de que es dugui a terme normalment, a poder ser a partir
de les 14 hores.
S’autoritzaran assemblees, dins la jornada de treball, fins a trenta sis hores anuals, pel
conjunt de tot el personal al servei de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada.
Quan les reunions tinguin lloc dins de la jornada de treball, la convocatòria haurà de referirse
a la totalitat del col·lectiu del qual es tracti, llevat de les reunions de les centrals
sindicals.
Per convocar una assemblea s’han de complir els requisits següents:
a) Comunicar, amb una antelació de 2 dies hàbils, la celebració a secretaria.
b) Un escrit en el qual s’ha d’indicar l’hora i lloc de l’assemblea, l’ordre del dia i les dades
de qui convoca.
Si, 24 hores abans de la celebració de l’assemblea, la Corporació no formula cap objecció
motivada, es podrà celebrar sense cap altre requisit.
Article 45
Representants sindicals amb mandat d’àmbit comarcal o superior
Els/les empleats/ades de l’Ajuntament que ostentin càrrec electiu de nivell comarcal o
superior a les centrals sindicals representatives tindran dret a gaudir de les hores
necessàries per al desenvolupament de les funcions sindicals pròpies del seu càrrec, sempre
que les necessitats del servei així ho permetin i d’acord amb la legislació vigent.
Article 46
Mitjans materials
L’Ajuntament posarà a disposició de la Junta de Personal i de les Seccions Sindicals
acreditades a l’Ajuntament, un local per al desenvolupament de les seves funcions.
L’Ajuntament posarà a disposició de la representació dels/de les funcionaris/es, mitjans
electrònics i taulers d’avisos a les dependències en què treballi el personal per a informació
laboral i social.
Article 47
Despeses de la Representació de Personal
Els/les membres de la Junta de Personal i els/les Delegats/des Sindicals podran efectuar
desplaçaments fora del terme municipal en l’exercici del seu dret de representació del
personal o per assistir a activitats de consulta, reunions o formació sindical. El nombre
d’hores de dedicació es computaran, quan coincideixin amb l’horari laboral, dins del crèdit
mensual previst.
Per efectuar aquests desplaçaments, es trametrà amb una antelació de tres dies a
secretaria, comunicació indicant el nom del/de la representant que es desplaçarà, data, lloc
i objecte del desplaçament.
Article 48
Legitimació en el procediment administratiu
Es reconeix a la Junta de Personal, col·legiadament i per decisió majoritària dels/ de les
seus/ves membres, legitimació per iniciar, en qualitat d’interessats/ades, els corresponents
procediments administratius i exercitar les accions en via administrativa o judicial en tot allò
que es refereixi a l’àmbit de les seves funcions.
Article 49
Dret de vaga
D’acord amb la normativa vigent
Disposició addicional
L’Ajuntament es compromet a l’inici del 2009, a sol·licitar a la Diputació de Barcelona la
revisió de la valoració dels llocs de treball i pactar la temporalitat a partir del 2010, una
vegada es conegui l’abast econòmic.
ÍNDEX
Capítol I Disposicions generals
Article 1 Àmbit personal 1
Article 2 Àmbit temporal 1
Article 3 Comissió de seguiment 1
Article 4 Norma supletòria 2
Capítol II Organització i condicions de treball
Article 5 Modalitats d’accés a la funció pública i participació de
la representació de Personal 2
Article 6 Discussió pressupostària i oferta d’ocupació anual 2
Article 7 Definició, creació i supressió de llocs o categories de
treball i de funcions 3
Article 8 Avís de baixa voluntària 3
Article 9 Tipus de jornades i dedicacions 3
Article 10 Descans dins de la jornada laboral 4
Article 11 Treballs extraordinaris 5
Article 12 Registre de presència 6
Article 13 Calendari laboral 6
Article 14 Vacances anuals 7
Article 15 Permisos retribuïts generals 7
Article 16 Dies d’assumptes personals 8
Article 17 Baixes mèdiques 9
Article 18 Absentisme 9
Capítol III Mesures per la conciliació de la vida personal, familiar
i laboral
Article 19 Condicions generals comunes a totes les mesures 9
Permís per matrimoni 10
Permís per matrimoni d’un familiar 10
Permís de maternitat per part 10
Permís de maternitat per adopció o acolliment 11
Permís per naixement, adopció o acolliment 12
Permís de paternitat 12
Permís per lactància 12
Permís per naixement de fills prematurs o que hagin
de romandre hospitalitzats 12
Permisos per a atendre fills discapacitats 13
Permís prenatal 13
Permís per mort, accident, hospitalització o malaltia
greu d’un familiar fins al segon grau 13
Permís sense retribució per atendre un familiar 13
Permisos per situacions de violència de gènere 13
Permisos de flexibilitat horària recuperable 14
Permís per a l’exercici de funcions sindicals o de
representació del personal 14
Permís per risc durant l’embaràs o durant la lactància
natural 14
Reducció de jornada, requisits per a la seva concessió 14
Reducció de jornada amb la totalitat de la retribució 14
Reducció de jornada d’un terç o de la meitat amb dret
al 80% o al 60% de les retribucions 15
Reducció de jornada per discapacitat legalment
reconeguda 15
Article 20 Llicències per estudis de perfeccionament professional 15
Article 21 Excedència voluntària 15
Capítol IV Condicions econòmiques
Article 22 Retribucions 16
Article 23 Antiguitat 17
Article 24 Productivitat 17
Article 25 Règims especials 18
Article 26 Indemnitzacions per raó del servei 18
Article 27 Policia Local 18
Article 28 Complements per nocturnitat i festivitat 19
Capítol V Millores socials
Article 29 Celebració patronímica 20
Article 30 Premi per anys de servei 20
Article 31 Retribucions en situació de llicència per malaltia o
incapacitat temporal 20
Article 32 Ajut per naixement de fills/es 21
Article 33 Nòmina mensual 21
Article 34 Premi per jubilació o declaració d’incapacitat permanent
absoluta 21
Article 35 Bestretes 22
Article 36 Defensa jurídica 22
Article 37 Renovació i pèrdua del permís de conduir 22
Article 38 Ajudes i prestacions 22
Article 39 Igualtat 23
Capítol VI Promoció i formació
Article 40 Formació i promoció interna 23
Capítol VII Seguretat i salut laboral
Article 41 24
Capítol VIII Roba de treball
Article 42 24
Capítol IX Drets sindicals
Article 43 Llibertat sindical 24
Article 44 Assemblees 25
Article 45 Representants sindicals amb mandat d’àmbit comarcal
o superior 25
Article 46 Mitjans materials 25
Article 47 Despeses de la representació de personal 25
Article 48 Legitimació en el procediment administratiu 26
Article 49 Dret de vaga 26
Disposició addicional 26
Ezequiel Martínez i Mulero
Carles Martínez i Vaquero
Isabel Fernández i Parra
César Reíllo i Luján
José Sebastián Palacios i Torres