CONVENI COL·LECTIU DEL PERSONAL LABORAL DE L’AJUNTAMENT DE SANT JOAN
DE VILATORRADA
CAPÍTOL I
Disposicions generals
Article 1
Àmbit personal
Aquest Conveni és d’aplicació al personal laboral que, amb relació juridicolaboral, presta els
seus serveis a l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada.
En conseqüència, resten inclosos en aquest Conveni:
a) El personal contractat que ocupa lloc de treball a la plantilla de caràcter laboral,
bé sigui amb relació indefinida o temporal d’interinitat per vacant.
b) El personal contractat que ocupa lloc de treball vacant a la plantilla laboral de
caràcter no permanent, amb modalitat contractual de caràcter temporal.
En resta exclòs:
a) El personal contractat mitjançant col·laboracions amb altres Administracions
Públiques (Oficina de Treball de la Generalitat de Catalunya, Diputació, ...) per
fomentar l’ocupació.
b) Els/les treballadors/es al servei de societats municipals, organismes autònoms,
fundacions i òrgans de gestió diferenciada que es poguessin constituir.
No obstant, per acord de les parts es podran adherir al present Conveni.
Article 2
Àmbit temporal
La vigència d’aquest Conveni serà des del dia 1 de gener de 2008 al 31 de desembre de
2009.
Aquest Conveni quedarà prorrogat tàcitament per períodes de dos anys, excepte que fos
objecte de denuncia per a la seva revisió, cosa que haurà de formular la representació que
la proposi amb un mínim de 3 mesos d’anticipació a la data de venciment inicial o de
qualsevol de les seves pròrrogues.
Tot i que aquest Conveni es denunciï, fins el moment en què se n’aprovi un altre,
continuaran en vigor les clàusules contingudes en aquest acord.
Durant el període transitori, els dubtes i qüestions que sorgeixin de l’aplicació d’aquest
Conveni prorrogat, es resoldran en el sí de la Comissió paritària de seguiment prevista a
l’article 3.
Article 3
Comissió de seguiment
Correspon a la Comissió de seguiment la interpretació, el control i el desenvolupament del
Conveni i el compliment i l’aplicació puntual i estricta de totes les condicions pactades.
Aquesta Comissió que serà paritària, estarà formada per un màxim de 3 membres de la
representació del personal i de les persones que designi la Corporació, en igual nombre.
Ambdues parts podran assistir acompanyades d’assessors.
La Comissió de seguiment es reunirà en sessió ordinària un cop cada 4 mesos i, en sessió
extraordinària, en qualsevol altra ocasió a les 72 hores que una part ho demani l’altra per
escrit, on hi haurà de constar l’ordre del dia proposat per a la reunió. Excepcionalment
aquest termini de preavís podrà ser menor quan es demani justificadament.
Article 4
Norma supletòria
Per a tot el que no es preveu ni es regula en aquest Conveni, s’aplicaran les disposicions
vigents en cada moment.
En cas de desacord en el si de la comissió de seguiment, ambdues parts podran plantejar la
discrepància davant el Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local
(CEMICAL), mitjançant els procediments que aquest té establerts.
CAPITOL II
Organització i condicions de treball
Article 5
Modalitats d’accés i participació del Comitè d’Empresa
L’accés a la plantilla de personal de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada es realitzarà
mitjançant les proves i procediments assenyalats a la normativa legal que la regula, i la
seva materialització es programa amb l’oferta pública anual d’ocupació, que conté les places
vacants a proveir.
L’Ajuntament, tal com està establert legalment, complirà amb la reserva de llocs de treball,
dintre de l’oferta anual d’ocupació, per a ser cobertes per persones amb discapacitat.
Els membres del Comitè d’Empresa participaran en la confecció de les bases de les
convocatòries de proves d’accés. Aquesta participació es concretarà en la forma següent:
- Un cop redactades les bases, se’n farà lliurament al Comitè d’Empresa per tal que,
si els/les seus/ves membres ho estimen convenient, puguin presentar les
al·legacions oportunes en el termini de 2 dies hàbils.
- El/la president/a del Comitè d’Empresa serà puntualment informat/da de la
composició nominal dels tribunals de les proves d’accés, les bases de les
convocatòries, lloc, data i hora de la celebració dels exercicis.
Es reconeix a les centrals sindicals representatives la facultat, prèvia petició per escrit,
d’obtenir de Secretaria la informació complementària relativa a les incidències esdevingudes
en la realització de les proves que signifiquin aclariment de dades, respectant els drets de
les persones opositores i obligant-se a la reserva sobre la informació obtinguda.
Article 6
Discussió pressupostària i oferta d’ocupació anual
El Comitè d’Empresa i les centrals sindicals representatives rebran els criteris en base als
quals es confeccionarà el projecte de pressupostos del Capítol I, amb el temps prudencial
necessari per tal de poder formular esmenes en tot allò que afecti a les condicions de treball
del personal de la Corporació, perquè puguin ser tingudes en compte abans de l’aprovació
del pressupost de la Corporació.
La plantilla serà la que en cada moment sigui adequada per al bon funcionament dels
serveis públics que hagi d’atendre la Corporació, sense perjudici de la creació d’oportunitats
per a la promoció interna.
En els processos de cobertura de vacants, la Corporació promourà, de manera preferent,
mesures que intensifiquin les accions de promoció interna dels/de les seus/ves
treballador/es.
Article 7
Definició, creació, modificació i supressió de llocs o categories de treball i funcions
La relació de llocs de treball de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada, establirà per a
cada lloc de treball tipus, les especificacions següents:
a) La denominació i el seu enquadrament orgànic.
b) Les característiques essencials del lloc, incloent les funcions atribuïdes (manual de
funcions).
c) Els requisits exigits per ocupar-lo.
d) La forma de provisió.
e) Les característiques retributives.
f) El nivell de classificació.
L’esmentada relació de llocs de treball, serà objecte de revisió i actualització periòdiques,
d’acord amb la normativa que estableix el procediment per a la creació, modificació i/o
supressió de llocs de treball.
La Corporació facilitarà, en el moment de la seva adscripció a les persones que s’integrin a
la plantilla i a tot/a treballador/a que ho sol·liciti, la definició corresponent al seu lloc de
treball i les seves funcions específiques. La resposta a aquestes sol·licituds es donarà en un
temps màxim d’un mes des de la data de la seva recepció en el Registre General de la
Corporació.
Article 8
Període de prova
El personal de nou ingrés, tant amb contracte laboral temporal com indefinit, ha de superar
en cada cas el termini de prova següent, d’acord amb el que disposi el contracte:
- Tècnics/ques titulats/ades (grups A1 i A2); fins a sis mesos
- Personal grups C1 i C2: fins a tres mesos.
- Personal grup AP: fins a 2 mesos.
El període de prova dels contractes laborals indefinits restarà interromput en les situacions
d’incapacitat temporal, maternitat, adopció o acolliment i vacances, que afectin al/a la
treballador/a durant aquest període de prova.
Els/les treballadors/es que siguin novament contractats/ades (amb caràcter temporal o fix),
provenint d’un contracte immediatament anterior, que hagin ocupat llocs de la mateixa
categoria professional, se’ls computarà el temps treballat a efectes del compliment del
període de prova.
Article 9
Avís de baixa voluntària
El personal que vulgui causar baixa voluntària a l’Ajuntament ho haurà de comunicar per
escrit presentat al Registre General amb 15 dies d’antelació a la data de la baixa.
Article 10
Tipus de jornades i dedicacions
Les tipologies de jornades contingudes en les normes d’aplicació de la Relació de Llocs de
Treball, seran les següents:
10.1 jornada ordinària
a) La jornada màxima per a tot el personal serà de 37,50 hores setmanals.
b) El còmput anual d’hores a treballar a l’any 2008 i 2009 serà de 1.627 hores i 30
minuts.
c) S’ajustarà anualment el calendari laboral a les necessitats de cada lloc de treball dins
aquest màxim d’hores.
d) Podran existir, excepcionalment i per acord de la Junta de Govern Local, jornades
reduïdes o ampliades, per a serveis i llocs de treball específics. Igualment la Junta de
Govern Local podrà establir modificacions en els horaris de determinats llocs de
treball per necessitats del servei, les quals seran notificades al Comitè d’Empresa.
Les ampliacions no superaran, en cap cas, el límit màxim legalment establert.
e) L’Ajuntament es compromet a adoptar els mecanismes adients per tal de fer
extensiva aquesta jornada al major nombre de llocs de treball.
f) La Junta de Govern Local aprovarà els calendaris anuals de cada àrea durant l’últim
trimestre de cada any.
10.2 Flexibilitat horària
S’estableix per al personal que ocupi llocs de treball que ho permetin, una flexibilitat horària
d’entrada de 15 minuts posteriors, que hauran de ser recuperats dins la mateixa setmana
que s’utilitzin.
En funció de les necessitats del servei, es podran atorgar jornades amb característiques
concretes i diferenciades, pels períodes que s’estableixin, les quals constituiran excepcions a
la norma general prevista.
10.3 Jornades especials
Els/les treballadors/es tindran dret a un descans mínim setmanal, acumulable per períodes
de fins a catorze dies, de dia i mig ininterromput que com a regla general comprendrà la
tarda del dissabte o, en el seu cas, el matí del dilluns i el dia complet del diumenge.
No podran haver-hi més de set dies consecutius de treball, i hi haurà d’haver, com a mínim,
un dia i mig consecutiu de festa així com un descans de 12 hores continuades entre
jornades, llevat de casos molt excepcionals que hagin estat acordats amb els/les
representants dels/de les treballador/es.
La relació de llocs de treball vigent en cada moment inclourà la tipologia de jornada
assignada a cadascun dels llocs que es defineixen.
Article 11
Classificació del personal laboral. Categories professionals
1.-La classificació del personal laboral al servei de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada
es farà en categories laborals, de forma que cada categoria pugui ser assimilada a un dels
grups o subgrups de classificació que estableix l’Estatut bàsic de l’empleat públic. La
classificació realitzada haurà de respectar en tot cas la normativa laboral d’aplicació.
2.-En conseqüència, a la plantilla de personal es determinaran les categories en que
s’agrupa el personal laboral inclòs en l’àmbit d’aplicació del present conveni, segons la
titulació mínima necessària per accedir-hi:
- Grup A1: Tècnics superiors. Doctors o llicenciats universitaris.
- Grup A2: Tècnics mitjans. Diplomats universitaris, titulats de grau mig.
- Grup C1: Administratius i tècnics especialistes. Títol de batxiller o tècnic FP2.
- Grup C2: Auxiliar administratius i tècnics auxiliars. Graduat Escolar, Graduat
ESO, FP1.
- Grup Ap: Personal subaltern o d’oficis no especialitzats. Personal sense titulació.
Article 12
Descans dins de la jornada laboral
El personal que realitzi una jornada continuada de més de 5 hores diàries, gaudirà d’una
pausa de 30 minuts diaris computables com a treball efectiu. Aquesta interrupció no podrà
afectar al normal funcionament del servei. Cada servei podrà distribuir la pausa, de forma
que més del 50% del personal adscrit a la mateixa unitat no estigui absent alhora.
S’establiran 4 pauses de 10 minuts al llarg de la jornada laboral per als llocs de treball que
requereixin la constant dedicació del seu personal a pantalles i terminals d’ordinador.
Correspondrà al Servei de Prevenció Laboral de l’Ajuntament la determinació d’aquests llocs
de treball.
De manera excepcional, podran concedir-se pauses en el treball, amb una durada màxima
de 2 hores de la jornada, per atendre qüestions de caràcter personal que no puguin ser
realitzades fora de la jornada, mitjançant justificació verbal i acreditada amb un comunicat
intern d’incidències.
Quan es tracti de llocs de treball que requereixin presència continuada, s’arbitraran els
mecanismes organitzatius adients per possibilitar l’ús del dret a la pausa.
La jornada diària s’interromprà forçosament, com a mínim, una hora al dia en aquell
personal que realitzi la seva dedicació en horari partit de matí i tarda.
Article 13
Treballs extraordinaris
Són aquells treballs que, excepcionalment, motivats per les necessitats del servei i a
instància del/de la respectiu/va responsable, es fan a més a més de la jornada habitual
del/de la treballador/a.
Només es podran realitzar treballs fora de la jornada habitual en les circumstàncies
següents:
a) En situació d’emergència, prevenció o reparació de sinistres o altres danys
extraordinaris.
b) En casos justificats d’acumulació de treballs o activitats extraordinàries.
c) En casaments, concerts i enterraments.
La realització dels treballs previstos a l’apartat b) requerirà la prèvia autorització del/de la
responsable. A l’autorització prèvia s’indicarà el motiu,la durada previsible i quan es
produiran. Si els realitzats finalment no fossin els previstos, o pel seu caràcter extraordinari
no haguessin pogut estar autoritzats prèviament, el/la responsable els justificarà
posteriorment.
No es consideraran activitats extraordinàries aquelles que són programades, com pot ser la
Festa Major, Fira-Festa i tots aquells actes que any darrera any es vénen realitzant. L’òrgan
municipal competent a proposta del/de la responsable regularà un torn de guàrdies que es
compensaran amb el preu establert i les hores com a treballs extraordinaris.
També es justificaran amb posterioritat els realitzats en els supòsits de l’apartat a).
En l’apartat c) els serveis es pagaran, segons acord de la Junta de Govern Local, que es
comunicarà als/a les representants sindicals.
Si els treballs extraordinaris es realitzen a les dependències del lloc de treball hauran de
constar degudament marcades en el control de presència. Les produïdes fora dels locals
habituals de treball hauran de ser informades i justificades pel/per la cap de servei
corresponent.
Els treballs extraordinaris fora de la jornada habitual de treball, s’hauran de compensar amb
temps de descans sempre que les necessitats del servei ho permetin, d’acord amb la taula
següent:
a) 1 hora efectuada en horari diürn i en dia laborable del calendari oficial, es
compensarà amb 1,5 hores de descans.
b) 1 hora efectuada en horari nocturn i en dia laborable del calendari oficial, es
compensarà amb 2 hores de descans.
c) 1 hora efectuada en horari diürn i en dia no laborable del calendari oficial, es
compensarà amb 2 hores de descans.
d) 1 hora efectuada en horari nocturn i en dia no laborable del calendari oficial, es
compensarà amb 2,5 hores de descans.
El temps de descans acumulat per aquest motiu podrà gaudir-se juntament amb altres
períodes de descans. No obstant el que es preveu en l’apartat anterior, quan no sigui
possible la compensació amb períodes de descans, els treballs extraordinaris realitzats fora
de la jornada habitual de treball s’abonaran econòmicament d’acord amb el mateix barem
establert en l’apartat anterior.
En el cas del personal que no treballi a jornada completa, quan les hores complementàries
quadrimestrals superin el 5% del seu contracte caldrà valorar l’ampliació de contracte o la
creació d’una altra plaça.
Els serveis extraordinaris generats per aquelles situacions originades per catàstrofes
climatològiques i de necessària resolució immediata, es compensaran d’acord amb el règim
general, i en cap cas es computaran dins el màxim d’hores establert al paràgraf últim
d’aquest article.
Els treballs realitzats fora de la jornada habitual de treball seran computats mensualment i
abonats en nòmina, com a gratificacions, en un termini màxim de 2 mesos, des de la data
d’aprovació, especificant en annex apart el seu detall. El total mensual de les gratificacions
no superarà el terç de la base de cotització aplicable.
Secretaria facilitarà als representants dels treballadors un llistat trimestral del còmput
d’hores realitzades fora de la jornada efectuades en cada servei, per empleat/ada, i els
motius justificatius.
El nombre màxim d’hores extres queda regulat per la legislació vigent.
Article 14
Registre de presència
Per tal de mantenir un control objectiu i exacte del compliment d’horaris establert, tot el
personal està obligat a enregistrar, mitjançant el sistema establert, l’hora de les seves
entrades i sortides del treball, siguin quines siguin les causes i l’hora de l’entrada o la
sortida amb el control establert en cada departament.
La manca de marcatges no justificable per error tècnic i imputable al/a la treballador/a
donarà lloc a les mesures previstes en el reglament de control de presència. Mentre no es
disposi d’aquest reglament, se’n donarà compte a la Junta de Govern Local per tal que
adopti les mesures escaients.
En cas que el/la treballador/a detecti un mal funcionament de la targeta magnètica o
l’extraviï per qualsevol causa, ho haurà de comunicar com més aviat millor a Secretaria.
Mentre se solucioni el problema, el/la treballador/a haurà de formalitzar el corresponent
documents d’incidències per cada jornada de treball.
Article 15
Calendari laboral
Considerant el calendari de festes oficials que cada any aprova la Generalitat de Catalunya,
es confeccionaran els respectius calendaris laborals per als diferents col·lectius de la
Corporació.
El calendari laboral del personal de jornada a torns i jornades especials s’establirà
mitjançant quadrants que hauran de ser acordats per aquests com a màxim el dia 31 de
gener sempre i quan la disponibilitat del servei ho permeti.
A part dels dies d’assumptes personals, s’estableix que els dies 24 i 31 de desembre siguin
festius en aplicació d’aquest Conveni.
Pel personal laboral obligat a treballar el 24 i/o 31 de desembre per necessitats del servei,
el seu horari es compensarà amb un dia sencer de treball
Article 16
Vacances anuals
S’estableixen 23 dies feiners computats entre dilluns i divendres i en períodes que
comprenguin quatre caps de setmana, que majoritàriament es realitzaran durant els mesos
d’estiu, de l’1 de juny al 15 de setembre, sempre tenint en compte les necessitats del
servei.
La realització de les vacances podrà fraccionar-se en períodes, el menor dels quals no podrà
ser inferior a cinc dies laborables, procurant que la màxima concentració de personal de
vacances es produeixi durant el mes d’agost, sempre que les necessitats dels respectius
serveis ho permetin.
A petició de qualsevol treballador/a, i d’acord amb les necessitats del servei, aquests dies
de vacances es podran partir en dues tandes computades per setmanes naturals i durant tot
l’any. No obstant, s’estudiaran casos especials.
Els treballadors i treballadores docents municipals tindran un calendari escolar, inclòs el
període de vacances específic. En aquest sentit, el mes de juliol agruparan totes les hores
lectives dins la primera quinzena per tal de destinar-les a preparació d’activitats vàries i
altres.
En els centres de treball o serveis on s’hagin d’establir torns per gaudir de les vacances
s’acordaran entre els/les caps d’unitat o similars i els/les treballadors/es, amb el vistiplau
dels/de les caps de servei. En el cas que no hi hagi acord i que no s’hagi fet amb
anterioritat, se sortejarà el mes a escollir durant l’any en curs i s’establirà el sistema rotatiu
que determinarà la prioritat en anys successius.
El pla de vacances s’aprovarà per l’òrgan municipal competent, a proposta de Secretaria,
per a la qual cosa els/les caps de dependència o servei trametran la proposta abans
d’acabar el mes de maig.
El torn de vacances haurà de ser conegut pel personal afectat dintre la primera quinzena del
mes de juny.
Cap empleat/ada de la Corporació podrà iniciar les vacances si es troba en situació de baixa
per malaltia o accident. En tot cas, podrà gaudir del seu període vacacional dins de l’any
natural a partir de la seva reincorporació.
Quan el període de vacances coincideixi amb una incapacitat temporal derivada de
l’embaràs, o de la seva ampliació per lactància, l’empleada pública tindrà dret a gaudir les
vacances en data diferent, tot i que hagi finalitzat l’any natural corresponent. Aquest mateix
dret correspondrà a qui gaudeixi de permís de paternitat.
Article 17
Permisos retribuïts generals
El personal de la Corporació, avisant-ne prèviament, es pot absentar del treball, amb dret a
remuneració, pels motius i pel temps que s’assenyalen seguidament:
a) Per trasllat de domicili dintre de la mateixa localitat, 1 dia. Si suposés trasllat a una
altra localitat, dintre de la província, 2 dies i fins a 4 dies quan sigui a una altra
província. La forma d’acreditar-ho serà mitjançant fotocòpia del certificat de
residència del nou domicili.
b) Per realitzar exàmens alliberadors de matèria i altres proves definitives d’aptitud i
avaluació en centres oficials i proves selectives per a l’accés a places de diferent
categoria convocades per l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada, els dies durant
els que tenen lloc. Caldrà justificar-ho amb certificació emesa pel corresponent
centre.
c) Per a la preparació de convocatòries incloses en l’Oferta Pública d’Ocupació a places
d’aquesta mateixa Corporació, el personal que hi concorri disposarà de fins a 3 dies
laborables recuperables anteriors a la realització del primer exercici. Aquest permís
s’haurà de distribuir entre tot el personal afectat de cada àrea, de forma que aquest
quedi cobert en serveis mínims
d) Per deures inexcusables de caràcter públic o personal durant el temps indispensable
per al seu compliment. A aquest efecte, es considerarà com a deure inexcusable
aquell que el seu compliment pot fer incórrer en responsabilitat, no pot ser portat a
terme mitjançant representant i el seu compliment ve determinat per una norma
legal o decisió administrativa o judicial. Caldrà acreditar-ho documentalment
e) Visita mèdica pròpia: pel temps necessari, degudament justificat mitjançant l’imprès
del centre o professional on hagi estat atès, sempre i quan la visita no pugui ser
concertada fora de l’horari laboral. Aquest permís també s’aplicarà per acompanyar a
la visita mèdica a familiars de primer grau.
Aquests permisos caldrà sol·licitar-los amb 5 dies d’anticipació, exceptuant situacions
d’urgència degudament acreditades en els punts d) i e)
Article 18
Dies de lliure disposició
L’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada reconeix el dret a 4 dies de permís de lliure
disposició per l’any 2008 i 5 dies l’any 2009, computables com de treball efectiu, que es
gaudiran des de l’1 de gener fins al 15 de gener de l’any següent. Les dates concretes per
disposar d’aquests dies de permís se supeditaran, en tot cas, a les necessitats del servei i
s’hauran de sol·licitar amb una anticipació mínima de 5 dies, exceptuant situacions
d’urgència, degudament acreditada.
Es poden utilitzar per anticipar o perllongar la data de realització d’exàmens alliberadors,
fins a un màxim de 2 dies.
No es poden utilitzar per anticipar els períodes de vacances o perllongar-los.
Es podran aplicar en el període de Setmana Santa, Festa Major i Nada o de Reis, d’acord
amb les necessitats del servei.
El personal laboral que tingui 10 anys de treball efectiu gaudirà d’un dia més de lliure
disposició a l’any natural.
Article 19
Baixes mèdiques
Es donarà validesa a les baixes mèdiques del personal de l’Ajuntament d’acord amb el règim
següent:
- En el cas del personal afiliat al règim general de la Seguretat Social, només es
concedirà validesa a les baixes que siguin emeses pels metges de l’Institut Català de la
Salut. Cal presentar un comunicat de confirmació cada setmana, llevat dels supòsits
d’accident, embaràs o maternitat. Els comunicats mèdics han de ser lliurats
directament al personal de Recursos Humans.
- En els supòsits de malalties o indisposicions de durada no superior a dos dies (el tercer
dia ja s’ha de tramitar la baixa oficial), l’empleat haurà de comunicar-ho
telefònicament al servei d’adscripció i a Secretaria dintre de l’hora següent a la d’inici
de la jornada de treball. L’empleat acreditarà la indisposició davant la Corporació el
mateix dia que s’incorpori al treball, mitjançant la presentació del full d’incidències. A
partir de la tercera indisposició dins d’un semestre, adjunt al full d’incidències caldrà
aportar un justificant d’assistència emès pel facultatiu de l’Institut Català de la Salut
que hagi prestat l’assistència mèdica en el domicili de la persona indisposada o, en el
seu cas, el metge de capçalera en el centre d’assistència primària, i en el qual haurà
de constar, per produir plens efectes justificatius, que l’empleat ha rebut assistència
mèdica.
Article 20
Absentisme
L’Ajuntament podrà efectuar, a través dels seus serveis mèdics, les verificacions
corresponents a totes les baixes.
Trimestralment s’efectuarà per secretaria l’avaluació de l’absentisme que serà comunicada a
la representació del personal.
CAPITOL III
Mesures per la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
Article 21
Condicions generals comunes a totes les mesures
1.-Les mesures regulades en aquest capítol s’apliquen tant al personal que té un vincle
matrimonial com a les unions estables de parella, acreditades d’acord amb la Llei 10/1998,
de 15 de juliol, d’unions estables de parella. Les mesures igualment s’aplicaran en els
supòsits de filiació biològica o adoptiva com en els d’acolliment permanent o preadoptiu.
2.-Fins que no entri en vigor el nou Codi de família de Catalunya, les persones que
assumeixin per mitjà d’un document públic la maternitat o paternitat compartida del fill o
filla d’una altra persona són considerades progenitores. Un cop entri en vigor el nou Codi de
família de Catalunya s’han de considerar progenitores les persones a qui la legislació civil de
Catalunya reconeix aquesta condició, en els termes i les condicions que s’hi estableixin.
3.-No es pot concedir un mateix tipus de permís a dues persones pel mateix fet causant,
llevat que l’exerceixin d’una manera alternativa i que el termini global no superi l’establert
com a màxim per a cada tipus de permís, a excepció dels següents supòsits:
a) Permís per matrimoni o d’inici de la convivència en el cas d’unions estables de
parella dels empleats de la Corporació.
b) Permís per matrimoni dels familiars fins al segon grau.
c) Permís de maternitat quan es gaudeix de forma compartida pels dos progenitors
o progenitores.
d) Permisos per atendre fills discapacitats.
e) Permís per mort, accident, hospitalització o malaltia greu d’un familiar fins al
segon grau.
4.-Els permisos regulats per aquests Pactes són retribuïts, llevat del permís sense retribució
per atendre un familiar.
Permís per matrimoni
Per matrimoni o unió estable de parella, heterosexual o homosexual, els 15 dies naturals.
En el cas d’unió estable de parella s’haurà de justificar el permís mitjançant el document
administratiu corresponent, en el que consti: data de la unió i domicili de la parella. A
aquests efectes, la data d’inici tindrà la mateixa consideració que la de matrimoni. En el
supòsit que una parella de fet un cop hagi gaudit de la llicència contragui matrimoni, no
podrà gaudir de nova llicència per aquest concepte.
Permís per matrimoni d’un familiar
Per raó de matrimoni d’un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat, el dia que
tingui lloc.
Aquest permís és ampliable a dos dies si el matrimoni té lloc fora de Catalunya.
Permís de maternitat per part
1.-El permís de maternitat per part té una durada de setze setmanes ininterrompudes, que
són ampliables a dues setmanes més en el supòsit de discapacitat del fill i, per cada fill o
filla a partir del segon en els supòsits de part múltiple. L’altre progenitor o progenitora,
sempre que tingui la guarda legal del fill o filla, pot fer ús de tot el permís de maternitat, o
de la part que en resti, en el cas de mort o malaltia incapacitant de la mare o en el cas de
guarda legal exclusiva.
2.-En el cas de filiació biològica, el període de permís pot començar abans o immediatament
després del part. Les sis primeres setmanes posteriors al part són de descans obligatori per
a la mare.
3.-La persona que gaudeix del permís de maternitat ho pot fer a temps parcial, d’una
manera ininterrompuda quan les necessitats del servei ho permetin i en els termes que
reglamentàriament es determinin. La manera en què es distribueix el temps de permís
requereix l’acord previ entre la persona afectada i l’òrgan competent per a la concessió del
permís. La mare pot gaudir del permís a temps parcial només a partir de la sisena setmana
posterior al part. El permís per maternitat a temps parcial és incompatible amb els permisos
per lactància o per fills prematurs i amb la reducció de jornada per guarda legal.
4.-El progenitor o progenitora que gaudeix del permís per maternitat pot optar perquè
l’altre progenitor o progenitora gaudeixi d’una part determinada i ininterrompuda d’aquest
permís. El permís es distribueix a opció del progenitor o progenitora que gaudeix de la
primera part del permís. Els progenitors poden gaudir de la compartició del permís d’una
manera simultània o successiva, sense superar les setze setmanes o el temps que
correspongui en els casos de discapacitat del fill o de part múltiple.
L’altre progenitor podrà seguir gaudint del permís de maternitat inicialment cedit, encara
que en el moment previst per a la reincorporació de la mare al treball aquesta es trobi en
situació d’incapacitat temporal. Si s’opta per gaudir de la segona part del permís
successivament al de la mare, només es pot fer a partir de la sisena setmana posterior al
part.
5.-L’opció exercida per un progenitor o progenitora, en iniciar-se el període de permís per
maternitat en favor de l’altre progenitor o progenitora a fi que aquest gaudeixi d’una part
del permís, pot ésser revocada en qualsevol moment per aquell/a si s’esdevenen fets que
fan inviable l’aplicació d’aquesta opció, com ara l’absència, la malaltia o l’accident, o també
l’abandonament de la família, la violència o altres causes equivalents, llevat que aquests
tres darrers casos siguin imputables al primer progenitor o progenitora que ha exercit el
dret d’opció.
6.-En els casos de part prematur i en aquells en què, per qualsevol causa, el nounat hagi de
romandre hospitalitzat a continuació del part, aquest permís s’ampliarà en tants dies com el
nounat es trobi hospitalitzat, amb un màxim de tretze setmanes addicionals. El gaudiment
d’aquest permís addicional s’iniciarà a partir del finiment del permís per maternitat o de la
setzena setmana posterior al part, adopció o l’acolliment.
7.-Durant el gaudi d’aquest permís es podrà participar en els cursos de formació que
convoqui l’Administració.
Permís de maternitat per adopció o acolliment
1.-El permís per adopció o acolliment, ja sigui preadoptiu, permanent o simple, tindrà una
durada de setze setmanes ininterrompudes. Aquest permís s’ampliarà en dues setmanes
més en el supòsit de discapacitat del menor adoptat o acollit i per cada fill a partir del
segon, en els supòsits d’adopció o acolliment múltiple. El còmput del termini comptarà a
elecció del treballador o treballadora a partir de la decisió administrativa o judicial
d’acolliment o a partir de la resolució judicial per la que es constitueix l’adopció, sense que
en cap cas un mateix menor pugui donar dret a diferents períodes de gaudi d’aquest
permís. Si es tracta d’una adopció o acolliment internacional el permís pot començar fins a
sis setmanes abans.
En el cas que ambdós progenitors treballin, el permís es distribuirà a opció dels interessats
que podran gaudir-lo de forma simultània o successiva, sempre en períodes ininterromputs,
però mai podrà excedir de les 16 setmanes o de les que corresponguin en cas d’adopció o
acolliment múltiple i de discapacitat del menor adoptat o acollit.
2.-Aquest permís podrà gaudir-se a jornada completa o a temps parcial, d’una manera
ininterrompuda, quan les necessitats del servei ho permetin i en els termes que
reglamentàriament es determinin. (El permís per maternitat a temps parcial és incompatible
amb els permisos per lactància o per fills prematurs i amb la reducció de jornada per guarda
legal).
3.-Si es tracta d’una adopció o acolliment internacional i fos necessari el desplaçament previ
dels progenitors al país d’origen del adoptat, es tindrà dret a més a un permís de fins a 2
mesos de durada, percebent durant aquest temps exclusivament les retribucions bàsiques.
4.-Durant el gaudi d’aquest permís es podrà participar en els cursos de formació que
convoqui l’Administració.
5.-Els supòsits d’adopció o acolliment seran els que s’estableixin en la normativa reguladora
estatal o de la respectiva comunitat autònoma, però la durada de l’acolliment simple no
podrà ser inferior a un any.
Permís per naixement, adopció o acolliment
El progenitor o progenitora que no gaudeixi del permís per maternitat té dret a un permís
de cinc dies laborables consecutius dins els deu dies següents a la data de naixement, o a
l’arribada del menor o la menor adopta/da o acollit/da a la llar familiar en el cas d’adopció o
acolliment. En el cas de part, adopció o acolliment múltiple, la durada del permís s’amplia a
deu dies si es tracta de dos fills i a quinze dies si en són tres o més.
Permís de paternitat
1.-Pel naixement, acolliment o adopció d’un fill o filla, el pare o l’altra progenitor té dret a
un permís de paternitat de quatre setmanes consecutives que es podran gaudir:
a) des de la data del naixement o de la resolució judicial per la qual es constitueix
l’adopció o a partir de la decisió administrativa o judicial d’acolliment.
b) Durant el període comprès des del finiment del permís de naixement del fill o filla
(o des de la resolució judicial per la qual es constitueix l’adopció o a partir de la
decisió administrativa o judicial d’acolliment) i fins que fineixi el permís de
maternitat.
c) O també immediatament després del finiment d’aquest permís.
2.-Aquest permís és independent del gaudiment compartir dels permisos de maternitat per
part i de maternitat per adopció o acolliment.
3.-El progenitor o progenitora d’una família monoparental, si té la guarda legal exclusiva del
fill o filla, també pot gaudir d’aquest permís a continuació del de maternitat.
Permís per lactància
1.-El/la treballador/a té dret al permís per lactància que consisteix en una hora diària
d’absència del lloc de treball, la qual es pot dividir en dues fraccions de trenta minuts. En
els casos de part, adopció o acolliment múltiple el permís és de dues hores diàries, les quals
es poden dividir en dues fraccions d’una hora. El període del permís s’inicia un cop finit el
permís per maternitat i té una durada màxima de vint setmanes.
2.-A petició de l’interessat o interessada, les hores del permís de lactància es poden
compactar per a gaudir-ne en jornades senceres de treball, consecutives o repartides per
setmanes, sense alterar el moment d’inici del període de permís i tenint en compte les
necessitats del servei.
Permís per naixement de fills prematurs o que hagin de romandre hospitalitzats
En el cas de naixement d’un fill o filla prematur o que hagi d’ésser hospitalitzat a
continuació del part, s’atorga un permís equivalent al temps d’hospitalització fins a un
màxim de tretze setmanes (que són les tretze setmanes addicionals que es regulen al
permís per part). Aquest permís s’inicia a partir del finiment del permís de maternitat o de
la setzena setmana posterior al part, l’adopció o a l’acolliment.
Permisos per a atendre fills discapacitats
Els progenitors amb fills discapacitats tenen dret conjuntament a permisos d’absència del
lloc de treball per poder assistir a reunions o visites en els centres educatius especials o
sanitaris on rebin suport, així com a dues hores de flexibilitat horària diària per poder
conciliar els horaris dels centres d’educació especial o dels altres centres on el fill o filla
discapacitat rep atenció.
Permís prenatal
1.-Les dones embarassades tenen dret a absentar-se del lloc de treball per a assistir a
exàmens prenatals i a tècniques de preparació per la part, durant el temps necessari per a
dur a terme aquestes pràctiques, amb la justificació prèvia de la necessitat de fer-ho dins la
jornada de treball.
2.-Les parelles que opten per l’adopció o l’acolliment permanent o preadoptiu tenen dret a
absentar-se del lloc de treball per dur a terme els tràmits administratius requerits per
l’administració competent fets a Catalunya, durant el temps necessari, amb la justificació
prèvia que s’han de fer dins la jornada de treball.
Permís per mort, accident, hospitalització o malaltia greu d’un familiar fins al
segon grau
Per la mort, intervenció quirúrgica (en cas d’intervenció quirúrgica sense ingrés es valoraran
específicament les circumstàncies de cada cas), greu malaltia, accident o l’hospitalització
d’un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat, tres dies hàbils si el succés es
produís en la mateixa localitat i fins a cinc dies quan sigui en una altra localitat. Si l’estada
del pacient al centre hospitalari és de 5 o més dies, el permís es podrà gaudir de forma
fraccionada. La forma d’acreditar-ho serà amb document del centre on s’hagi produït
l’ingrés o altre document acreditatiu en el cas de defunció.
El personal de l’Ajuntament podrà disposar d’un dia més de permís, si la defunció o
intervenció quirúrgica, etc., es produeixi fora de la Comunitat Autònoma.
Permís sense retribució per atendre un familiar
Es poden concedir permisos sense retribució per atendre un familiar fins al segon grau de
consanguinitat o afinitat per un període mínim de deu dies i màxim de tres mesos,
prorrogable, excepcionalment, fins a tres mesos més. Aquest permís és incompatible amb
l’autorització de compatibilitat, que resta suspesa d’ofici fins al finiment del permís.
Permisos per situacions de violència de gènere
1.-Les dones víctimes de situacions de violència de gènere que, per aquest motiu, s’hagin
d’absentar del lloc de treball tenen dret que aquestes faltes d’assistència, totals o parcials,
es considerin justificades d’acord amb el que determinin els serveis socials, policials o de
salut corresponents.
2.-Així mateix, les empleades víctimes de la violència de gènere tindran dret a la reducció
de la jornada, que ens els supòsits no inclosos a l’article ......d’aquest Acord comportaran la
disminució proporcional de la retribució o la reordenació del temps de treball, a través de
l’adaptació de l’horari, de l’aplicació de l’horari flexible o d’altres formes d’ordenació del
temps de treball que s’utilitzin a la Corporació, quan aquestes mesures siguin necessàries,
d’acord amb cada situació concreta, per fer efectiva llur protecció o el seu dret d’assistència
social integral.
Permisos de flexibilitat horària recuperable
Es poden autoritzar permisos d’absència del lloc de treball d’un mínim d’una hora i un
màxim de set per a visites o proves mèdiques d’ascendents o descendents fins al segon
grau de consanguinitat o afinitat, per a reunions de tutoria amb els docents responsables
dels fills. El temps d’absència l’ha de recuperar la persona afectada durant la mateixa
setmana en què gaudeix del permís, tenint en compte les necessitats del servei. Aquests
permisos poden ésser puntuals o periòdics.
Permís per a l’exercici de funcions sindicals o de representació del personal
El treballador, previ avís i justificació, podrà absentar-se de la feina amb dret a remuneració
per realitzar funcions sindicals o de representació del personal en els termes establerts
legalment o convencional.
Permís per risc durant l’embaràs o durant la lactància natural
Quan les condicions del lloc de treball poguessin influir negativament en la salut de la dona,
del fill o fills durant l’embaràs o durant la lactància natural, podrà concedir-se suspensió del
contracte per risc durant l’embaràs o durant la lactància natural, en els mateixos termes i
condicions previstos a la normativa aplicable. En aquests casos, es garantirà la plenitud dels
drets econòmics de l’empleada durant tota la durada de la suspensió del contracte, d’acord
amb allò establert a la legislació específica.
La suspensió del contracte finalitzarà el dia que s’iniciï la suspensió del contracte per
maternitat biològica o el lactant compleixi nou mesos, respectivament o, en ambdós casos,
quan desaparegui la impossibilitat de la treballadora de reincorporar-se al seu lloc anterior o
a altre compatible amb el seu estat.
Reducció de jornada, requisits per a la seva concessió
1.-Les reduccions de jornada regulades en aquest Acord són incompatibles amb
l’autorització de compatibilitat, que resta suspesa d’ofici fins al finiment del termini de la
reducció.
2.-No es pot concedir la reducció de jornada a dues persones pel mateix fet causant, llevat
que l’exerceixin d’una manera alternativa i sense que el termini global superi l’establert com
a màxim.
Reducció de jornada amb la totalitat de la retribució
1.-Els/les empleats/des públics/ques gaudiran d’una reducció de com a màxim un terç de la
jornada de treball amb la percepció del cent per cent de les retribucions per a tenir cura
d’un fill o filla, sempre que no estiguin privades de la guarda legal d’aquest per resolució
judicial i que l’altre progenitor o progenitora treballi
2.-La reducció de jornada regulada per aquest article té una durada màxima d’un any a
partir del finiment del permís per maternitat o de la setzena setmana posterior al part,
l’adopció o l’acolliment. Si la persona beneficiària ha gaudit del permís de paternitat, la
durada de la reducció computa de manera consecutiva a partir del finiment d’aquest permís.
3.-El percentatge de reducció de jornada no és ampliable en el cas de part, adopció o
acolliment múltiple ni per cap altre supòsit. Això no obstant, la persona afectada pot optar,
sempre que sigui possible segons les necessitats del servei, per compactar les hores que
corresponguin de reducció de jornada en jornades consecutives senceres. El període de
compactació ha d’ésser el que correspongui proporcionalment segons l’horari de la jornada
de treball.
Reducció de jornada d’un terç o de la meitat amb dret al 80% o al 60% de les
retribucions
Els/les empleats/des públics/ques poden gaudir d’una reducció d’un terç o de la meitat de la
jornada de treball, amb la percepció del 80% o del 60% de la retribució, respectivament,
enb els supòsits següents:
a) Per tenir cura d’un fill o filla menor de sis anys, sempre que se’n tingui la guarda
legal.
b) Per tenir cura d’una persona amb discapacitat psíquica, física o sensorial que no
faci cap activitat retribuïda, sempre que se’n tingui la guarda legal.
c) Per tenir a càrrec un familiar, fins al segon grau de consanguinitat o afinitat, amb
una incapacitat o disminució reconeguda igual o superior al 65% o amb un grau
de dependència que li impedeixi ésser autònom, o que requereixi dedicació o
atenció especial.
d) Les dones víctimes de la violència de gènere, per fer efectiva llur protecció o llur
dret a l’assistència social íntegra.
Reducció de jornada per discapacitat legalment reconeguda
1.-Les persones amb una discapacitat legalment reconeguda que, per aquest motiu, han de
rebre tractament en centres públics o privats tenen dret a una reducció de jornada de
treball equivalent al temps que hi ha de dedicar, sense pèrdua de llurs retribucions íntegres.
2.-Per a gaudir d’aquesta reducció de jornada, cal un informe del servei mèdic corresponent
que justifiqui la necessitat del tractament, la periodicitat o durada aproximada i la
necessitat que es dugui a terme en l’horari laboral.
Article 22
Llicències per estudis de perfeccionament professional
Es poden concedir llicències per fer estudis sobre matèries directament relacionades amb el
lloc de treball, sempre que hi hagi un informe favorable del cap de la unitat orgànica en la
qual el/la treballador/a presta els seus serveis. Només si aquesta llicència es concedeix per
interès propi de l’Administració el/la treballador/a té dret a percebre totes les seves
retribucions. L’apreciació d’aquest interès de l’Administració correspon als òrgans
competents en matèria de personal.
Article 23
Excedència voluntària
L’excedència voluntària significa el cessament temporal de la relació de treball, sense dret a
percebre cap tipus de retribucions.
Vindrà regulada per la secció tercera de l’article 46 de l’Estatut dels treballadors i la
legislació vigent aplicable al personal funcionari.
CAPITOL IV
Condicions econòmiques
Article 24
Retribucions
L’increment retributiu per al personal laboral al servei d’aquesta Corporació per als anys de
vigència del present Conveni serà el fixat, anualment, a les respectives Lleis de
Pressupostos Generals de l’Estat.
Per l'any 2008 s'estableix una retribució fixa mínima de 8.550,00 euros anyals per a cada
lloc de treball i de 56,99 euros/any per a cada punt en que estan valorats els diferents llocs
de treball
En document a part es defineix el catàleg retributiu per a tots els llocs de treball
corresponent a l’any 2008, resultant de l'aplicació dels criteris definits en els dos punts
anteriors.
Les retribucions del personal al servei de l'Ajuntament tindran l’estructura legalment
establerta, amb caràcter bàsic, per a la Funció Pública classificant-se en retribucions
bàsiques i retribucions complementàries.
A) Retribucions bàsiques
a) Sou. Es la quantitat que es correspon amb el grup o subgrup de classificació
professional (A1, A2, C1, C2 i, si escau les diferents agrupacions professionals sense
requisit de titulació que puguin crear-se) i la seva quantia serà la que es fixi
anualment a la Llei de pressupostos generals de l’Estat de cada any.
b) Triennis consistents en una quantitat que es fixa a la Llei de pressupostos
generals de l’Estat de cada any per a cada grup o subgrup de classificació
professional per cada tres anys de servei en el cos, escala, classe o categoria. Quant
a la seva meritació i còmput serà d’aplicació la normativa sobre funció pública.
B) Retribucions complementàries
a) Complement de destinació. Consisteix en un quantia que retribueix el nivell que se
li hagi assignat al lloc de treball (dels 30 existents a la normativa sobre funció
pública) i la seva quantia vindrà fixada, per a cada grup de classificació professional
a la Llei de Pressupostos generals de l’Estat de cada any.
Fins que no es dictin les lleis de funció pública que desenvolupin l’EBEP en matèria de
retribucions, els nivells màxims i mínims de cada grup de classificació professional
són els següents:
Grup/Subgrup de Classificació Nivell mínim Nivell màxim
Subgrup A1 20 30
Subgrup A2 16 26
Subgrup C1 11 22
Subgrup C2 9 18
Agrupacions Professionals 7 14
b) Complement específic. Retribueix les condicions particulars del lloc de treball que
s’ocupa, tal com l’especial dificultat tècnica, la dedicació, la responsabilitat,
incompatibilitat exigible per al desenvolupament de determinats llocs de treball o les
condicions en què es desenvolupa el treball. Aquest complement ha de figurar en la
relació de llocs de treball (o en qualsevol altre instrument organitzatiu similar).
Aquest complement és d’índole funcional i la seva percepció dependrà exclusivament
de l’exercici de l’activitat professional i del lloc de treball assignat, per la qual cosa no
tindrà caràcter consolidable.
c) Complement de productivitat. La finalitat d’aquest complement és retribuir el grau
d’interès, la iniciativa o esforç amb el que el treballador desenvolupa el seu treball i
el rendiment o resultats obtinguts. La quantia global màxima la fixa el Ple municipal i
la distribució individual la realitza l’Alcaldia.
c) Pagues extraordinàries
El personal percebrà anualment dues pagues extraordinàries les quals es meritaran els
mesos de juny i desembre abonant-se en els mesos esmentats i el seu import comprendrà
la quantia d’una mensualitat de retribucions bàsiques, el complement de destí i el
complement específic del lloc de treball o la part proporcional si el temps realment treballat
fos inferior al període de meritació.
Article 25
Antiguitat
El complement personal d’antiguitat serà fixat cada any per la Llei de pressupostos generals
de l’Estat. Els augments per anys de servei començaran a meritar-se a partir del primer dia
del mes següent en què es compleixi el trienni.
Article 26
Jubilació
Amb l’objectiu de millorar l’estabilitat en l’ocupació i com a mesura per al foment de noves
contractacions, s’estableix els 65 anys com a edat ordinària de jubilació dels treballadors,
de conformitat amb la normativa vigent en matèria de Seguretat Social.
El/la treballador/a afectat/da haurà de tenir cobert el període mínim de cotització i complir
la resta de requisits establerts en la legislació de Seguretat Social per a tenir dret a la
pensió de jubilació en la seva modalitat contributiva.
Article 27
Productivitat
En concepte de complement de productivitat que es pagarà com a lliurament a compte en
una quantitat mensual estimativa per a cada lloc de treball, i amb la regularització definitiva
a la nòmina del mes de febrer de l’any posterior, sense que el seu import total, desglossat
per factors, pugui superar els percentatges de les retribucions assignades a cada lloc de
treball que s'indiquen en la taula següent:
Concepte Any 2009 Any 2010
Límit total compl. productivitat 8,00% 8,50%
Límit aplicable criteri a) 4,80% 5,10%
Límit aplicable pel conjunt de la resta de criteris 3,20% 3,40%
Els criteris de valoració del complement de productivitat, sempre referits a l'any anterior del
seu acreditament, seran:
a) Hores efectivament treballades a l’any immediatament anterior al de l'acreditament
d'aquest complement.
b) Treballs i formació per adaptar-se a les funcions assignades a diferents llocs de treball
descrits a l’estudi organitzatiu.
c) Treballs, formació i adaptació a nous sistemes informàtics i ofimàtics.
d) Compliment dels terminis previstos pels òrgans polítics en l’execució de projectes, obres
i serveis als que s’hagi assenyalat especial preferència o importància.
e) Qualitat de treball realitzat a cada lloc.
En cas de baixa abans de la finalització de l’exercici, es liquidarà amb la quitança, una part
proporcional estimativa al temps treballat, sense que l’Ajuntament tingui dret a reclamar
cap quantitat i a l’inrevés
Article 28
Règims especials
El personal laboral que sigui nomenat accidentalment per realitzar tasques superiors al lloc
de treball que estigui ocupant percebrà la diferència retributiva entre ambdós llocs, sempre
que reuneixi el nivell de titulació exigit pel lloc de treball superior. Si no reunís aquest, se’l
compensarà amb una quantitat equivalent al 100% de les diferències entre el lloc de treball
i el lloc de treball superior ocupat, relatives als complements específic i de destí.
Els serveis que persones adscrites a la plantilla de personal laboral puguin prestar a l’Entitat
Municipal Descentralitzada de Sant Martí de Torroella i altres Ens, es retribuiran com a
complement específic, en concepte de dedicació, d’acord amb les condicions que fixin de
comú acord l’Ens i el/la treballadors/a, sempre que aquest treball es realitzi fora de la
jornada habitual assignada al/a la treballador/a.
Complements personals. Per aquells/es treballadors/es que provisional o temporalment
realitzin tasques o funcions que requereixin règims especials de dedicació i/o disponibilitat
així com especial responsabilitat, per resolució d’Alcaldia es podrà assignar un complement
personal fins a un màxim de 208,15 euros mensuals, que serà comunicada als
representants del personal laboral, a percebre en 12 mensualitats i sense que aquest
complement pugui consolidar cap tipus de dret.
Article 29
Pagues extraordinàries
La percepció del total anual consignat al catàleg retributiu, es realitzarà en 12 pagues
ordinàries i 2 pagues extraordinàries del mateix import. No obstant això, tot el personal
adscrit a un mateix lloc de treball podrà percebre la retribució total anual indicada a la taula
salarial annexa d’acord al desglossament mensual indicat, si així ho sol·licita la majoria.
Article 30
Complements de Nocturnitat i Festivitat
1.- Nocturnitat
El personal al servei de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada que desenvolupi la seva
jornada laboral, total o parcialment en horari nocturn, percebrà una retribució per
nocturnitat.
La retribució d’aquest complement per hora treballada, s’estableix en 1,10 euros l’any 2008,
1,20 euros l’any 2009.
2.- Festivitat
El personal al servei de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada que desenvolupi la seva
jornada laboral, total o parcialment en dia no feiner del calendari oficial, percebrà una
retribució per festivitat.
La retribució d’aquest complement per hora treballada, s’estableix en 1,10 euros l’any 2008,
1,20 euros l’any 2009.
3.- Jornades especials
Pels dies 24 i 31 de desembre, els complements anteriors queden substituïts per una
compensació equivalent al 100% del preu hora treballada que resulti del catàleg retributiu.
Rebran la consideració d’hores festives i nocturnes simultàniament, les hores contingudes
dintre l’horari nocturn de la nit anterior al dia festiu del calendari oficial. Té la consideració
d’horari nocturn, amb caràcter general, el comprès entre les 22 hores i les 6 del matí
següent. En conseqüència es retribuiran conjuntament i simultània els complements de
nocturnitat i festivitat.
Els complements de nocturnitat i festivitat es faran efectius en el mes immediat posterior a
la seva acreditació.
Article 31
Dietes i desplaçaments
a) Desplaçaments
S’abonaran les despeses realment ocasionades, prèvia la presentació dels corresponents
justificants (Els desplaçaments es faran sempre que sigui possible en transports públics).
Transport en cotxe o moto propis:
- Abonament de l’import per pàrking i/o autopista, prèvia presentació dels
tiquets.
- Abonament del quilometratge d’acord als imports aprovats per la Junta de
Govern Local.
Sempre que sigui possible, l’Ajuntament facilitarà un vehicle al treballador que hagi
d’efectuar desplaçaments per raó del servei.
b) Dietes
GRUP ALLOTJAMENT MANUTENCIÓ DIETA COMP.
A1-A2 66,97 euros 55,85 euros 122,82 euros
C1-C2-AP 55,85 euros 44,65 euros 100,50 euros
CAPITOL V
Millores socials
Article 32
Celebració patronímica
S’estableix un dia laborable a l’any, als efectes que el personal de cada àrea pugui celebrar
la festa patronímica, amb la realització d’una activitat social.
La filosofia d’aquesta festa és el foment de la relació social. Les persones que no hi
participin hauran de complir la seva jornada habitual.
Cada àrea haurà de comunicar a la seva persona responsable la data de celebració, amb la
suficient antelació, portant-se a terme segons les necessitats del servei i establint torns de
guàrdia si és necessari.
Article 33
Premi per anys de servei
1. El personal que es trobi en servei actiu a l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada tindrà
dret a rebre un premi per l’import de 1.000 euros.
L’expedient de concessió d’aquest premi s’iniciarà a instància de la persona interessada,
mitjançant la presentació de la sol·licitud adient al Registre General.
2. Seran requisits per a l’acreditació del premi els següents:
2.1. Complir vint-i-cinc anys de servei actiu durant l’any en curs.
2.2. Que la prestació de serveis s’hagi produït directament a l’Ajuntament de Sant
Joan de Vilatorrada com a persona jurídica individualitzada.
2.3. Que els serveis hagin estat efectivament prestats, descomptant-se, a aquest
efecte, els períodes de llicència no retribuïda, suspensió, excedència, serveis
especials i comissions de serveis en altres Administracions. No es descomptarà el
temps de servei militar obligatori o prestació social substitutòria realitzats un cop
iniciats els serveis a la Corporació, ni el primer any d’excedència per tenir cura d’un
fill o el de serveis especials per a l’exercici d’un càrrec públic.
Article 34
Retribucions en situació de baixa per malaltia o incapacitat temporal
1.- En aquells supòsits en què els/les treballadors/es tinguin dret a prestacions de la
Seguretat Social per incapacitat temporal derivada de contingències comunes o
professionals, la Corporació li complementarà les prestacions del sistema públic fins al
100% de les seves retribucions íntegres (amb exclusió d’aquelles que retribueixin factors
com ara la nocturnitat, festivitat o similars) durant els primers 3 mesos en què es trobin en
l’esmentada situació incapacitant pel treball. Aquesta limitació temporal no es tindrà en
compte en els casos d’accident laboral i maternitat.
2. Durant el temps en que el/la treballador/a es trobi en situació d’incapacitat temporal, pot
ser citat pel servei de vigilància de la salut o Mútua per comprovar-ne
l’estat de salut. La persona empleada perdrà la millora voluntària fins al 100% del salari en
els supòsits següents:
a) Quan durant el període de situació d’incapacitat temporal, el Servei de vigilància
de la salut o Mútua informi negativament sobre la relació entre el diagnòstic del
procés i la durada d’IT.
b) Quan es comprovi de forma fefaent que la persona empleada impedeix
mitjançant actes o omissions, el guariment efectiu del procés, ja sigui realitzant
feines (lucratives o no) o no seguint les indicacions del facultatiu que segueix el
seu procés.
c) Quan el/la treballador/a, sense cap tipus de raó que ho justifiqui, no acudeixi a
les revisions mèdiques que des del Servei de vigilància de la salut o Mútua li
siguin indicades.
d) Quan la persona empleada, sense causa justificada, no presenti els documents de
confirmació setmanal de baixa.
Article 35
Ajut per naixement de fills/es
S’estableix una aportació única de 171,67 euros pel naixement o adopció de cada fill/a.
Aquesta aportació requerirà una antiguitat mínima de treball de 6 mesos continuats. En el
cas que ambdós progenitors tinguin la condició de personal al servei de l’Ajuntament,
només un dels dos tindrà dret a aquesta percepció
Article 36
Nòmina mensual
El sistema normal d’abonament de les retribucions és la transferència bancària. La data
màxima per al pagament de la nòmina als corresponents comptes bancaris del personal al
servei de la Corporació serà l’últim dia hàbil de cada mes. En cas de ser dia no laborable,
s’abonarà el dia laborable immediatament anterior.
La paga extraordinària d’estiu s’abonarà el 21 de juny conjuntament amb la nòmina
d’aquest mes i la paga extraordinària de Nadal s’abonarà el 21 de desembre conjuntament
amb la nòmina d’aquest mes.
La Corporació adopta el compromís d’adequar el full de nòmines, per tal que en el mateix
quedi especificat el detall de totes les retribucions, incloses les percepcions per serveis
extraordinaris.
Article 37
Premi per jubilació o declaració d’incapacitat permanent absoluta
Amb motiu de la seva jubilació o declaració d’Incapacitat permanent absoluta, el personal
laboral tindrà dret a un premi per un import de 1.200,00 euros, sempre i quan acumuli una
antiguitat mínima de 10 anys de treball.
Article 38
Bestretes
Es podrà concedir al personal de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada que es trobi en
situació de servei actiu i d’alta en la nòmina de la Corporació, una bestreta sense interès, a
compte de les retribucions a percebre durant el proper any de prestació de serveis,
condicionada a la disponibilitat de tresoreria.
Aquestes bestretes no podran excedir en la quantia equivalent a dues mensualitats de les
retribucions que legalment corresponguin.
La concessió d’aquesta podrà atorgar-se en supòsits que comportin greus dificultats
econòmiques i que hagin estat causades per catàstrofes climatològiques, incendis, accidents
o per causa de despeses mèdiques extraordinàries.
El reintegrament s’efectuarà mitjançant una deducció de retribucions de la persona
interessada al llarg de 14 mensualitats, en els 14 mesos posteriors a la concessió, en
quantitats prorratejades proporcionalment a la bestreta concedida. En cas de causar baixa,
la quantitat pendent es reintegrarà en el moment de la liquidació final.
Article 39
Defensa jurídica
L’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada garantirà l’assistència jurídica al personal
subjecte a aquest Acord que la necessités per raó de conflictes amb tercers derivats de la
prestació del servei, sempre que els mateixos no puguin ser imputables a imprudència
temerària amb infracció de reglaments, negligència o ignorància inexcusable, dol o mala fe,
infracció o incompliment voluntari de les normes i el/la treballador/a no hagi observat
conducta impròpia de la seva condició que doni lloc a les corresponents actuacions
disciplinàries.
L’assessorament i defensa jurídica serà efectuada per l’Ajuntament, en la forma i amb els
mitjans tècnics que consideri més convenients.
Article 40
Renovació i pèrdua del permís de conduir
Quan la naturalesa d’un lloc de treball comporti la necessitat i l’obligació que el/la seu/va
titular disposi de permís de conduir, l’Ajuntament abonarà el 50% del cost de la renovació
d’aquest document.
Quan la naturalesa del lloc de treball comporti la necessitat de disposar del permís C ,
l’Ajuntament abonarà el 100% del cost de la renovació d’aquest document.
Article 41
Ajudes i prestacions
Per als anys de vigència d’aquest Conveni s’estableix un fons destinat a ajuts i prestacions
per al personal laboral i familiars que en depenguin sanitàriament, per l'adquisició de pròtesis,
ulleres i aparells ortopèdics, crosses, cadires de rodes, etc. i per ajuts de la bossa
d’estudis, que es podrà ampliar en funció de les disponibilitats pressupostàries de les
partides de fons socials dels treballadors, d’acord amb els imports aprovats en l'annex núm.1
Les ajudes seran atorgades per la Junta de Govern Local prèvia justificació de la recepta
mèdica i/o de la factura corresponent, i previ informe de la Comissió Paritària, en els casos
que correspongui.
Les ajudes de la bossa d’estudis serà fins als 18 anys prèvia justificació de la matrícula i
declaració de que la persona causant no rep cap ingrés per treball remunerat.
Article 42
Igualtat
De conformitat amb la Llei 3/2007, de 22 de març i la resta de normativa aplicable, el
principi d’igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes es garanteix en tots els
àmbits de l’ocupació pública i, en particular, en: l’accés a l’ocupació, la formació
professional, la promoció professional, les condicions de treball, l’ordenació del temps de
treball i la prevenció de qualsevol tipus d’assetjament i, especialment, l’assetjament sexual i
l’assetjament per raó de sexe.
D’altra banda es tindran en compte les prescripcions establertes al Pla d’Acció per la
introducció de la perspectiva de gènere en les polítiques municipals per la igualtat
d’oportunitats home-dona, aprovat per l’Ajuntament
CAPITOL VI
Promoció i formació
Article 43
Formació i promoció interna
El personal al servei de l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada tindrà dret, en igualtat de
condicions, a la promoció, a la formació i a un perfeccionament professional constants.
L'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada es compromet durant la vigència d’aquest Conveni,
a efectuar les accions necessàries que tendeixin a la promoció interna dels diferents grups i
categories previ estudi i negociació conjunta amb el Comitè d’Empresa.
En la promoció interna es prioritzarà la promoció d'aquelles persones que de forma
manifesta i continuada exerceixen funcions corresponents a un lloc de treball de superior
categoria.
El tant per cent corresponent a cada convocatòria es fixarà com a resultat de la negociació
de l’oferta pública, adequant-se a les prescripcions legals.
Les convocatòries per proveir places vacants es faran per categories, distribuint-se el total
de places reservades a la promoció interna entre les diferents especialitats que integrin la
categoria.
Quan la plaça reservada a promoció interna sigui única en una convocatòria o en una
especialitat i resultés deserta, la Corporació podrà procedir a la seva convocatòria en torn
lliure.
CAPITOL VII
Seguretat i salut laboral
Article 44
L'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada se subjecta al compliment de la Llei 31/1995 de
prevenció de riscos laborals i dels reglaments que la desenvolupin i tota aquella legislació que
hi faci referència.
CAPITOL VIII
Roba de treball
Article 45
L’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada facilitarà a tots/es els/les seus/ves empleats/ades
els equips de treball i el vestuari que en funció de les tasques assignades al seu lloc de treball
els pugui correspondre, tant pel que fa a la tipologia d’equipaments com a la quantitat.
Per aquells/es treballadors/es als quals s'exigeixi portar uniforme i roba de treball en la
prestació del servei durant la jornada laboral, l'Ajuntament els hi lliurarà dos equips de roba i
un parell de sabates (estiu/hivern).
És obligació del/de la treballador/a dur-lo posat durant la jornada laboral.
Cada persona serà responsable de la roba que se li lliuri i tindrà l'obligació de mantenir-la en
bon estat, vigilant el seu manteniment.
Fora de l'horari de treball no es podrà utilitzar la roba lliurada.
Lliurament i qualitat de les peces
Les peces tindran, si més no, la qualitat mitjana existent en el mercat i, abans de comprales
en ferm, es consultarà a la Comissió de Seguretat i Salut laboral.
Reposició de peces de vestir
En cas de que s’esqueixi, es trenqui o es deteriori visiblement, qualsevol peça de vestir dels
uniformes del personal, ja sigui per defecte de fabricació o per qualsevol circumstància
relacionada amb el servei i no imputable a la negligència de la persona interessada,
l’Ajuntament procedirà a reposar-la, feta la devolució prèvia de la peça deteriorada.
La reposició de qualsevol peça de l’uniforme, per pèrdua o sostracció, més de 2 vegades
anirà a càrrec del/de la seu/va titular.
El lliurament de la roba de treball, es realitzarà com a màxim el 30 d’abril i el 31 d’octubre.
CAPITOL IX
Drets sindicals
Article 46
Llibertat Sindical
L’Ajuntament garanteix el dret a la lliure sindicació i l’organització dels/de les seus/ves
empleats/des i a la no discriminació, perjudici i sanció per raó d’estar afiliats o per exercitar
els drets sindicals, de conformitat amb el que preveu la normativa de la Llei Orgànica de
Llibertat Sindical, de 2 d’agost de 1985 i successives Lleis i modificacions.
Article 47
Assemblees
Podran convocar-se assembles pels col·lectius legitimats, a dit efecte, a l’article 41 de la
LOR, dintre de l’horari laboral i d’acord amb la normativa legal vigent. En tot cas, els
convocants es responsabilitzaran de que es dugui a terme normalment, a poder ser a partir
de les 14 hores.
S’autoritzaran assemblees, dins la jornada de treball, fins a trenta sis hores anuals, pel
conjunt de tot el personal al servei de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada.
Quan les reunions tinguin lloc dins de la jornada de treball, la convocatòria haurà de referirse
a la totalitat del col·lectiu del qual es tracti, llevat de les reunions de les centrals
sindicals.
Per convocar una assemblea s’han de complir els requisits següents:
a) Comunicar, amb una antelació de 2 dies hàbils, la celebració a secretaria.
b) Un escrit en el qual s’ha d’indicar l’hora i lloc de l’assemblea, l’ordre del dia i les dades
de qui convoca.
Si, 24 hores abans de la celebració de l’assemblea, la Corporació no formula cap objecció
motivada, es podrà celebrar sense cap altre requisit.
Article 48
Representants sindicals amb mandat d’àmbit comarcal o superior
Els/les empleats/ades de l’Ajuntament que ostentin càrrec electiu de nivell comarcal o
superior a les centrals sindicals representatives tindran dret a gaudir de les hores
necessàries per al desenvolupament de les funcions sindicals pròpies del seu càrrec, sempre
que les necessitats del servei així ho permetin i d’acord amb la legislació vigent.
Article 49
Mitjans materials
L’Ajuntament posarà a disposició del Comitè d’Empresa i de les Seccions Sindicals
acreditades a l’Ajuntament, un local per al desenvolupament de les seves funcions.
L’Ajuntament posarà a disposició de la representació dels/de les treballador/es, mitjans
electrònics i taulers d’avisos a les dependències en què treballi el personal per a informació
laboral i social.
Article 50
Despeses del Comitè d’Empresa
Els/les membres del Comitè d’Empresa i els/les Delegats/des Sindicals podran efectuar
desplaçaments fora del terme municipal en l’exercici del seu dret de representació del
personal o per assistir a activitats de consulta, reunions o formació sindical. El nombre
d’hores de dedicació es computaran, quan coincideixin amb l’horari laboral, dins del crèdit
mensual previst.
Per efectuar aquests desplaçaments, es trametrà amb una antelació de tres dies a
secretaria, comunicació indicant el nom del/de la representant que es desplaçarà, data, lloc
i objecte del desplaçament.
Article 51
Legitimació en el procediment administratiu
Es reconeix al Comitè d’Empresa, col·legiadament i per decisió majoritària dels/ de les
seus/ves membres, legitimació per iniciar, en qualitat d’interessats/ades, els corresponents
procediments administratius i exercitar les accions en via administrativa o judicial en tot allò
que es refereixi a l’àmbit de les seves funcions.
Article 52
Dret de vaga
D’acord amb la normativa vigent
Article 53
Règim disciplinari
El règim disciplinari del personal laboral de la Corporació s’ajustarà al que disposi l’EBEP,
l’Estatut dels Treballadors i a allò que es disposa en el present Conveni Col·lectiu.
53.1 Faltes disciplinàries
Les faltes comeses pels treballadors poden ser lleus, greus i molt greus de conformitat amb
el disposen els apartats següents.
Es consideraran com a faltes lleus:
a) El retard, la negligència o el descuit en el compliment de les funcions.
b) La lleugera incorrecció envers el públic o el personal al servei de l'Administració.
c) La manca d'assistència al treball injustificada d'un dia.
d) L'incompliment de la jornada i l'horari sense causa justificada, si no constitueix falta
greu.
e) Les faltes repetides de puntualitat dins un mateix mes sense causa justificada.
f) La negligència en la conservació dels locals, del material i dels documents del servei, si no
causa perjudicis greus.
g) L'incompliment de les normes relatives a incompatibilitats, si no comporta l'execució de
tasques incompatibles o que requereixen la compatibilització prèvia.
h) L'incompliment dels deures i les obligacions, sempre que no constitueixi falta molt greu o
greu.
Es consideren com a faltes greus:
a) L'incompliment de les ordres que provenen dels superiors i les autoritats que pugui
afectar la tasca del lloc de treball, llevat que, a criteri de l’empleat, siguin contràries a la
legalitat i impliquin la comissió de un acte penalment il·lícit.
b) L'abús d'autoritat en l'exercici del càrrec.
c) La manca de consideració envers els administrats o el personal al servei de
l'Administració en l'exercici de les seves funcions.
d) El fet d'originar enfrontaments en els centres de treball o de prendre-hi part.
e) La tolerància dels superiors respecte a la comissió de faltes molt greus o greus dels seus
subordinats.
f) Les conductes constitutives de delicte dolós relacionades amb el servei o que causin un
dany a l'Administració, als administrats o als companys.
g) L'incompliment del deure de reserva professional, pel que fa als assumptes que coneix
per raó del seu càrrec, si causa perjudici a l'Administració o s'utilitza en benefici propi.
h) La intervenció en un procediment administratiu havent-hi motius d'abstenció establerts
per via legal.
i) La negativa a acomplir tasques que li són ordenades pels superiors per satisfer
necessitats de compliment urgent, fins i tot fora del seu horari ordinari.
j) L'emissió d'informes, l'adopció d'acords o l'acompliment d'actuacions manifestament
il·legals, si causa perjudici a l'Administració o als ciutadans i no constitueix falta molt greu.
k) El fet de causar danys greus en els locals, els materials o els documents del servei.
l) L'atemptat greu contra la dignitat dels empleats públics o de l'Administració.
m) L'exercici d'activitats compatibles amb el desenvolupament de les seves funcions sense
haver obtingut l'autorització pertinent.
n) La manca de rendiment que afecti el funcionament normal dels serveis, si no constitueix
falta molt greu.
o) L'incompliment injustificat de la jornada i l'horari de treball que, acumulat, suposi un
mínim de deu hores per mes natural.
p) La tercera falta injustificada d'assistència al treball en un període de tres mesos, si les
dues anteriors han estat sancionades com a faltes lleus.
q) Les accions o omissions dirigides a evadir els sistemes de control d'horaris o a impedir
que siguin detectats els incompliments injustificats de la jornada i l'horari de treball.
r) La pertorbació greu del servei.
s) En general, l’incompliment greu dels deures i les obligacions derivats del treball
encomanat a l’empleat.
t) La utilització o publicació indegudes de dades dels quals tingui coneixement per raó del
seu treball.
u) La reincidència en faltes lleus
Es consideraran com a faltes molt greus:
a) L’incompliment del deure de fidelitat a la Constitució o a l’Estatut d’autonomia de
Catalunya en l’exercici de la funció pública.
b) Tota actuació que signifiqui discriminació per raó de l’origen racial o ètnic, religió o
conviccions, discapacitat, edat o orientació sexual, sexe, llengua, opinió, lloc de naixement
veïnatge o qualsevol altra condició o circumstància personal o social així com l’assetjament
per raó d’origen racial o ètnic, religió o conviccions, discapacitat, edat o orientació sexual i
l’assetjament moral, sexual i per raó de sexe.
c) L'abandonament del servei així com no fer-se càrrec voluntàriament de les tasques o
funcions que tinguin encomanades.
d) L'adopció d'acords manifestament il·legals que causin perjudici greu a l'Administració o
als ciutadans.
e) La publicació o la utilització indeguda de la documentació o informació a què tenen o
hagin tingut accés per raó del seu càrrec o funció.
f) La negligència en la custodia de secrets oficials, declarats així per Llei o classificats com a
tals, que sigui causa de la seva publicació o que provoqui la seva difusió o coneixement
indegut.
g) El notori incompliment de les funcions essencials inherents al lloc de treball o les tasques
encomanades.
h) La violació de la imparcialitat, servint-se de les facultats atribuïdes per influir en
processos electorals de qualsevol naturalesa i àmbit.
i) La desobediència oberta a les ordres o instruccions de un superior excepte que
constitueixin infracció manifesta de l’Ordenament Jurídic.
j) La prevalença de la condició de empleat públic per obtenir un benefici indegut per a si
mateix o per a un altre.
k) L'obstaculització de l'exercici de les llibertats públiques i dels drets sindicals.
l) La realització d'actes dirigits a coartar el lliure exercici del dret de vaga, la lliure expressió
del pensament, de les idees i de les opinions.
m) L'incompliment de l'obligació d'atendre els serveis essencials en cas de vaga.
n) L'incompliment de les normes sobre incompatibilitats quan això doni lloc a una situació
d’incompatibilitat.
o) La incompareixença injustificada en les Comissions d’Investigació de les Corts Generals i
de les Assemblees Legislatives de les Comunitats Autònomes.
p) L’assetjament laboral per raó d’origen racial o ètnic, religió o conviccions, discapacitat,
edat o orientació sexual als membres o empleats de la Corporació.
q) Les faltes reiterades i injustificades d’assistència o puntualitat al treball quan no siguin
constitutives de faltes lleus o greus.
r) La indisciplina o desobediència en el treball.
s) Les agressions i ofenses verbals o físiques envers el personal al servei de l’Administració
o als administrats.
t) La transgressió de la bona fe contractual i l’abús de confiança en el desenvolupament de
les tasques encomandes.
u) La disminució continuada i voluntària en el rendiment del treball normal o pactat.
v) L’embriaguesa habitual o toxicomania si repercuteixen negativament en el treball.
w) El fet d'haver estat sancionat per la comissió de tres faltes greus en el període d'un any
53.2 Sancions
Per raó de les faltes comeses podran imposar-se les següents sancions:
A) Per faltes lleus:
a) Amonestació per escrit.
b) Suspensió d’ocupació de fins a quinze dies amb pèrdua de retribucions.
B) Per faltes greus:
a) Suspensió d’ocupació per més de quinze dies i fins a un any amb pèrdua de les
retribucions corresponents.
b) Pèrdua o trasllat del lloc de treball dins de la mateixa localitat per la comissió de
faltes que hagin estat sancionades amb suspensió d’ocupació per un període superior
als sis mesos. Aquesta sanció serà accessòria de la principal de suspensió pel temps
indicat a l’apartat a) i en cas d’imposar-se la sanció de trasllat de lloc de treball
comportarà la impossibilitat de tornar a concursar pel període que s’indiqui en la
resolució sancionadora que no podrà excedir de dos anys.
c) La destitució d’un càrrec de comandament que comportarà la impossibilitat d’obtenir
un nou càrrec de comandament en la mateixa Corporació pel període que s’indiqui en
la resolució sancionadora que no podrà excedir de tres anys.
d) Pèrdua de graus personals
e) Demèrit que consistirà en la penalització a efectes de carrera, promoció o mobilitat
voluntària per un període màxim de 2 anys. Aquesta sanció es podrà imposar de
forma acumulada a les anteriors en aquells supòsits en que la conducta sancionada
estigui directament relacionada amb el desenvolupament negligent o incorrecte de
les funcions que tingui encomanades el treballador sancionat.
C) Per faltes molt greus:
a) Acomiadament que comportarà la inhabilitació del treballador per ser titular d’un nou
contracte de treball amb funcions similars a les que desenvolupava al temps de
produir-se l’acomiadament.
b) Suspensió d’ocupació per més d’un any i fins a un màxim de sis anys amb pèrdua de
les retribucions corresponents.
c) Trasllat del lloc de treball amb canvi de residència. Aquesta sanció serà accessòria de
la principal de suspensió pel temps indicat a l’apartat b) i comportarà la
impossibilitat de tornar a concursar pel període que s’indiqui en la resolució
sancionadora que no podrà excedir de dos anys.
d) Demèrit que consistirà en la penalització a efectes de carrera, promoció o mobilitat
voluntària per un període màxim de 6 anys. Aquesta sanció es podrà imposar de
forma acumulada a les anteriors en aquells supòsits en que la conducta sancionada
estigui directament relacionada amb el desenvolupament negligent o incorrecte de
les funcions que tingui encomanades el treballador sancionat.
2. Si per llei de les Corts Generals o del Parlament de Catalunya que es dictin en
desenvolupament de l’EBEP s’estableixen noves sancions pels funcionaris locals de
Catalunya aquestes seran directament d’aplicació al personal laboral de la Corporació als
fets comesos amb posterioritat a l’entrada en vigor de les normes esmentades.
De la mateixa manera, si per les lleis emanades dels parlaments indicats se suprimeix
qualsevol sanció actualment vigent pels funcionaris locals de Catalunya, aquesta sanció
derogada deixarà de ser aplicada al personal laboral de la Corporació.
3. Els que induïssin a altres a la realització d’actes o conductes constitutius de falta
disciplinària incorreran en la mateixa responsabilitat que els autors de les faltes. Igualment
incorreran en responsabilitat disciplinària els treballadors que encobreixin les faltes
consumades de caràcter greu o molt greu quan la conducta infractora causi un dany greu
per a l’Administració o els ciutadans.
4. L’abast de cada sanció s’establirà tenint en compte el grau de intencionalitat, descurança
o negligència que es reveli en la conducta, el dany a l’interès públic, la pertorbació dels
serveis, la reiteració o reincidència així com el grau de participació en la comissió o
l’omissió.
53.3 Tramitció
Fins que no es dictin normes en desenvolupament de l’EBEP, la tramitació dels expedients
disciplinàries del personal laboral de la Corporació així com les mesures provisionals que
s’acordin es regiran, en tot allò que no contravinguin l’establert a l’EBEP amb caràcter bàsic
i l’Estatut dels Treballadors, per la normativa actualment vigent pels funcionaris locals de
Catalunya i, en concret, pel Decret legislatiu 1/1997, el decret 243/1995 i, subsidiàriament,
pel Decret 214/1990 en relació a les especificitats que afecten al mon local.
53.4 Prescripció
1. Les infraccions comeses pels treballadors prescriuran, les lleus als sis mesos, les greus
als dos anys i les molt greus al cap de tres anys.
2. El termini de prescripció començarà a comptar des de que la falta s’hagués comès, i des
de que finalitza la comissió quan es tracti de faltes continuades. Aquests terminis quedaran
interromputs, en el cas de faltes greus o molt greus, per la notificació a l’interessat de l’inici
del procediment disciplinar i mentre duri la seva tramitació dins dels terminis legals i
reglamentaris, o pel termini d’audiència per la comissió de faltes lleus, així com per
qualsevol acte preliminar dirigit a l’esbrinament dels fets que seran objecte d’imputació.
3. Les sancions imposades prescriuran: les lleus a l’any, les greus als dos anys i les molt
greus al cap de tres anys. Els terminis de prescripció de les sancions començaran a
comptar-se des de la fermesa de la resolució sancionadora.
53.5 Inscripció i cancel·lació
1. Les faltes comeses i les sancions imposades s'han d'inscriure en el Registre General de Personal i es cancel·laran d'ofici, o a petició del treballador/a, un cop transcorregut un període equivalent al de la prescripció de la falta, si durant aquest període no hi ha hagut cap nova sanció.
2. La cancel·lació produeix els efectes pertinents, inclosos els relatius a l'apreciació de
reincidència.
Disposició addicional
L’Ajuntament es compromet a l’inici del 2009, a sol·licitar a la Diputació de Barcelona la revisió de la valoració dels llocs de treball i pactar la temporalitat a partir del 2010, una vegada es conegui l’abast econòmic.
ÍNDEX
Capítol I Disposicions generals
Article 1 Àmbit personal 1
Article 2 Àmbit temporal 1
Article 3 Comissió de seguiment 1
Article 4 Norma supletòria 2
Capítol II Organització i condicions de treball
Article 5 Modalitats d’accés i participació del Comitè d’Empresa 2
Article 6 Discussió pressupostària i oferta d’ocupació anual 2
Article 7 Definició, creació i supressió de llocs o categories de
treball i de funcions 3
Article 8 Període de prova 3
Article 9 Avís de baixa voluntària 3
Article 10 Tipus de jornades i dedicacions 4
Article 11 Classificació del personal laboral. Categories professionals 5
Article 12 Descans dins de la jornada laboral 5
Article 13 Treballs extraordinaris 5
Article 14 Registre de presència 7
Article 15 Calendari laboral 7
Article 16 Vacances anuals 7
Article 17 Permisos retribuïts generals 8
Article 18 Dies de lliure disposició 9
Article 19 Baixes mèdiques 9
Article 20 Absentisme 10
Capítol III Mesures per la conciliació de la vida personal, familiar
i laboral
Article 21 Condicions generals comunes a totes les mesures 10
Permís per matrimoni 10
Permís per matrimoni d’un familiar 11
Permís de maternitat per part 11
Permís de maternitat per adopció o acolliment 12
Permís per naixement, adopció o acolliment 12
Permís de paternitat 12
Permís per lactància 13
Permís per naixement de fills prematurs o que hagin
de romandre hospitalitzats 13
Permisos per a atendre fills discapacitats 13
Permís prenatal 13
Permís per mort, accident, hospitalització o malaltia
greu d’un familiar fins al segon grau 13
Permís sense retribució per atendre un familiar 14
Permisos per situacions de violència de gènere 14
Permisos de flexibilitat horària recuperable 14
Permís per a l’exercici de funcions sindicals o de
representació del personal 14
Permís per risc durant l’embaràs o durant la lactància
natural 14
Reducció de jornada, requisits per a la seva concessió 15
Reducció de jornada amb la totalitat de la retribució 15
Reducció de jornada d’un terç o de la meitat amb dret
al 80% o al 60% de les retribucions 15
Reducció de jornada per discapacitat legalment
reconeguda 15
Article 22 Llicències per estudis de perfeccionament professional 16
Article 23 Excedència voluntària 16
Capítol IV Condicions econòmiques
Article 24 Retribucions 16
Article 25 Antiguitat 17
Article 26 Jubilació 17
Article 27 Productivitat 18
Article 28 Règims especials 18
Article 29 Pagues extraordinàries 19
Article 30 Complements per nocturnitat i festivitat 19
Article 31 Dietes i desplaçaments 19
Capítol V Millores socials
Article 32 Celebració patronímica 20
Article 33 Premi per anys de servei 20
Article 34 Retribucions en situació de llicència per malaltia o
incapacitat temporal 20
Article 35 Ajut per naixement de fills/es 21
Article 36 Nòmina mensual 21
Article 37 Premi per jubilació o declaració d’incapacitat permanent
absoluta 21
Article 38 Bestretes 22
Article 39 Defensa jurídica 22
Article 40 Renovació i pèrdua del permís de conduir 22
Article 41 Ajudes i prestacions 22
Article 42 Igualtat 23
Capítol VI Promoció i formació
Article 43 Formació i promoció interna 23
Capítol VII Seguretat i salut laboral
Article 44 24
Capítol VIII Roba de treball
Article 45 24
Capítol IX Drets sindicals
Article 46 Llibertat sindical 24
Article 47 Assemblees 25
Article 48 Representants sindicals amb mandat d’àmbit comarcal
o superior 25
Article 49 Mitjans materials 25
Article 50 Despeses del Comitè d’Empresa 25
Article 51 Legitimació en el procediment administratiu 26
Article 52 Dret de vaga 26
Article 53 Règim disciplinari 26
Disposició addicional 30
Ezequiel Martinez i Mulero
Carles Martínez i Vaquero
Isabel Zaguirre i Gómez
Montse Olivar i Casado
Cecília Membrive i Pérez
Trini Armengol i Egea